اخبار کلی
از کنار خانم محجبه و چادری که می‌گذرد، شروع می‌کند به بلند بلند مسخره کردن و تیکه انداختن! حرف از فاصله جهان سوم و روشنفکری می‌زند و در نهایت به حجاب و پوشش می‌رسد تا خود را روشنفکر معرفی کند و محجبه را متحجر و امل و قرون وسطایی!
غول‌های فناوری زندگی‌مان را دزدیدند
در انیمیشن عروسکی چارلی کافمن به نام «آنومالیسا»، همه آدم‌ها یک‌جورند و یک‌جور حرف می‌زنند. گویی صحنه‌ای از «جان مالکوویچ بودن» (فیلم قدیمی‌تری از خودِ کافمن) جهان را فرا گرفته است، صحنه‌ای که مالکوویچ از پشت میزی در رستوران به اطرافش نگاهی می‌اندازد و درمی‌یابد که همه - پیشخدمت‌ها، مشتری‌ها و حتی شاید سگی که از آنجا عبور می‌کند- چهره و صدای خودِ او را دارند
زهرا عباسی، دکترای فلسفه و کارشناس ارشد مطالعات زنان و خانواده:
در رابطه با نسبت حجاب و عفاف می‌توان مثال درخت را زد. ریشه حجاب درحقیقت عفاف یعنی خویشتنداری، عفیف بودن و پرهیز از خطا‌ها و ناهنجاری‌ها و رفتار‌های نادرست است. به جای این همه تبلیغ در پوشش ابتدا باید زیرساخت‌های حجاب و زیر ساخت‌های حیا را تقویت کنیم تا در خودآگاه و ناخودآگاه مخاطبین که همان جوانان و فرزندانمان هستند جا بیفتند و درک و عمل شود
زاهره سادات میرجعفری، دکترای مطالعات زنان و مدرس حوزه و دانشگاه:
هرچه زن از سوی پدر و همسر مورد محبت، احترام و کرامت بیشتری در خانواده و مقابل فرزندان قرار گیرد، حیای او بیشتر درونی می‌شود. چراکه حیا یک موضوع مرتبط با عزت نفس است پس نقش مرد در تکمیل این عزت نفس بسیار ضروری است. از طرفی زن به دلیل جاذبه‌هایی که دارد بداند این جاذبه‌ها باید تنها در اختیار همسرش باشد و هرچه حیای خود را بیشتر حفظ کند، خانواده خود و خانواده دیگران را مصون نگاه می‌دارد
پاسخ به ۵ شبهه درباره حجاب
حجاب، آزادی اندیشه را محدود نمی‌کند و شاید به عبارتی آن را رشد دهد و عاملی شود برای تبادل آزادتر اندیشه‌ها و رشد استعدادها. حجاب، آزادی فعالیت اجتماعی را نیز محدود نمی‌کند. چه بسیار بانوان محجبه و عفیفی که در رده‌های بالا و مسئولیت‌های مهم اجتماعی و مدارج عالیه تحصیلی ـ حتی در محیط‌های مردانه - حجاب‌شان را حفظ می‏کنند و آزادانه -، چون مردان به فعالیت مشغولند. پس حجاب کدام آزادی را محدود می‏سازد؟
منیره بیات مختاری، فعال و پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب
در نظر بگیرید دختر خانمی وارد فضای اینستاگرام می‌شود و آراستگی این دختر را که پیشتر فقط عمو، دایی و پدر لایک می‌کردند، حالا چندین هزار نفر دیگر تأیید می‌کنند. به مرور رفتار فرد وابسته به تعریف و تأیید دیگران می‌شود و تصمیم می‌گیرد آنچه مورد تحسین مخاطب است را به اشتراک بگذارد، در نتیجه گرایش‌های نفسانی غالب می‌شود
شیدا نیکوروین، فعال امور زنان و خانواده، تهیه‌کننده مستند «بی‌مرز با حجاب»:
من به عنوان یک کنشگر اجتماعی یقین دارم قاطبه دختران و زنان ایران به التزامات خود توجه دارند و اتفاقاً به خاطر رعایت حریم خود، چون در خیابان‌ها پرسه نمی‌زنند، خیلی دیده نمی‌شوند، ولی آن معدود زنان و دخترانی که خود را بزک می‌کنند، بیشتر دیده می‌شوند، چون پیامی که زن بی‌حجاب به بیننده مخابره می‌کند همین است؛ به من نگاه کنید! مرا ببینید. من تشنه دیده‌شدنم!
شیدا نیکوروین، فعال امور زنان و خانواده، تهیه‌کننده مستند «بی‌مرز با حجاب»:
من به عنوان یک کنشگر اجتماعی یقین دارم قاطبه دختران و زنان ایران به التزامات خود توجه دارند و اتفاقاً به خاطر رعایت حریم خود، چون در خیابان‌ها پرسه نمی‌زنند، خیلی دیده نمی‌شوند، ولی آن معدود زنان و دخترانی که خود را بزک می‌کنند، بیشتر دیده می‌شوند، چون پیامی که زن بی‌حجاب به بیننده مخابره می‌کند همین است؛ به من نگاه کنید! مرا ببینید. من تشنه دیده‌شدنم!
مریم‌السادات ظهوریان، جامعه‌شناس و فعال فرهنگی:
قوی‌ترین نیرویی که می‌تواند همه عوامل را تحت‌الشعاع قرار دهد، ارزش‌ها و اعتقادات است، بنابراین اول باید توجیه در اعتقادات فرزند ایجاد شده باشد و بداند هیچ گزینه و نیرویی قوی‌تر از آن وجود ندارد. وقتی این اعتقاد شکل گرفت، آن وقت مواردی مانند حجاب دیگر محدودیت قلمداد نمی‌شود و مانع خیلی از پیشرفت‌ها تلقی نخواهد شد