کد خبر: 1232338
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹
استقلال تا یک قدمی قهرمانی رفت، پیکان سقوط کرد، زور مس به «طلای لیگ» نرسید
پرسپولیس در روزی که چندان خوب نبود به لطف گلزنی گولسیانی مدافع جلو کشیده خود موفق شد جام قهرمانی لیگ برتر را از چنگ رقیب سنتی خود بیرون بکشد و عنوان قهرمانی فصل قبل را تکرار کند تا بیشتر از قبل دست‌نیافتنی شود. 
فریدون حسن

جوان آنلاین: پرسپولیس در روزی که چندان خوب نبود به لطف گلزنی گولسیانی مدافع جلو کشیده خود موفق شد جام قهرمانی لیگ برتر را از چنگ رقیب سنتی خود بیرون بکشد و عنوان قهرمانی فصل قبل را تکرار کند تا بیشتر از قبل دست‌نیافتنی شود. 

شب گذشته در آخرین هفته رقابت‌های لیگ برتر استقلال تا مرز قهرمانی پیش رفت، اما گل دقیقه ۸۳ گئورگی گولسیانی آب سردی بود بر پیکر نکونام و مردان پرانگیزه‌اش تا در بهت و حیرت جام را بالای دست سرخ‌ها ببینند. دیشب در پایین جدول هم غوغایی به پا بود و دو تیم خوب جنوبی فوتبال ایران یعنی استقلال خوزستان و فولاد با برتری مقابل هوادار و نساجی در لیگ ماندنی شدند و پیکان بعد از شکست مقابل استقلال همراه صنعت نفت آبادان راهی دسته پایین‌تر شد. 
اولین چیزی که شب گذشته بیشتر از همه چیز توی ذوق می‌زد، نوع برنامه‌ریزی مسئولان سازمان لیگ در ساعت شروع بازی‌ها و همزمانی آن با اذان مغرب بود. در حالی که می‌شد بازی‌ها را طوری برنامه‌ریزی کرد که حداقل تداخلی با وقت نماز نداشته باشد، گویا این نکته بسیار مهم از دید مسئولان سازمان لیگ که بیشتر درگیر حواشی بودند تا اصل مهمی به نام اذان و نماز، مغفول ماند. در حالی که در کشور‌های اسلامی این مهم هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود. 
سکو‌های پر ورزشگاه آزادی و هواداران سرخ‌پوشی که از ساعت‌ها قبل از شروع مسابقه به ورزشگاه آزادی آمده بودند تا شاهد قهرمانی تیم‌شان باشند با شروع بازی بیشتر از آنکه شاگردان نویدکیا در مس رفسنجان را تحت تأثیر قرار دهد، مردان اوسمار را جو زده کرد، به گونه‌ای که در نیمه اول بازی، پرسپولیس حتی یک موقعیت خطرناک هم روی دروازه میهمان خود خلق نکرد. 
پرسپولیس بسیار کند و ضعیف ظاهر شد و گلزنی‌های استقلال مقابل پیکان هم نتوانست موتور سرخ‌ها را برای بردن بازی در نیمه اول روشن کند. برخلاف پرسپولیس بی‌انگیزه، استقلال بسیار پرانگیزه ظاهر شد و توانست در همان نیمه اول کار پیکان را با دو گل میلاد محمدی تمام کند. شاگردان نکونام که خوب می‌دانستند برای قهرمانی باید پیروز شوند و چشم به لغزش پرسپولیس داشته باشند، برخلاف رقیب خود از همان لحظه به صدا درآمدن سوت شروع مسابقه به دروازه پیکان یورش بردند و موفق شدند نیمه اول را با دو گل به سود خود تمام کنند و در پایان این نیمه به صدر جدول رده‌بندی راه پیدا کنند. 
در پایین جدول هم استقلال خوزستان در پایان نیمه اول موفق شد با یک گل از هوادار پیش بیفتد تا امیدهایش برای بقا در لیگ برتر زنده بماند. فولاد، اما در قائمشهر به نتیجه‌ای بهتر از تساوی مقابل نساجی دست پیدا نکرد تا به‌رغم شکست ۲ برصفر پیکان در این نیمه این فولاد باشد که گزینه سقوط به دسته پایین‌تر باشد. 
استرس، استرس و استرس؛ این چیزی بود که از شروع نیمه دوم می‌شد در بازی پرسپولیس و چهره بازیکنان این تیم دید. پرسپولیس که به اشتباه از ابتدای بازی خونسردی مأیوس‌کننده‌ای را به نمایش گذاشته بود کاملاً احساسی و بدون برنامه خاص در این نیمه هم به میدان آمد و به اسم خونسردی و نداشتن عجله فقط زمان را ازدست می‌داد. در ورزشگاه دستگردی، اما همه چیز بر وفق مراد استقلال پیش می‌رفت. استقلال که بازی را برده بود و در مسیر قهرمانی قرار داشت با خیال راحت بازی خود را انجام می‌داد و این پیکان بود که برای فرار از خطر سقوط به آب و آتش می‌زد. در این لحظات، اما یک ارسال ورق را برگرداند تا گولسیانی با ضربه سر ورزشگاه آزادی را منفجر کند و پرسپولیس را به صدر جدول ببرد و قهرمان لیگ کند، اما هنوز لحظات حساسی باقی مانده بود تا نفس‌ها در سینه حبس شود؛ لحظاتی که در نهایت به قهرمانی سرخ‌ها ختم شد. 
استقلال خوزستان هم ۳ بر یک از هوادار پیش افتاده بود. اما فولاد همچنان در نبرد با نساجی موفق به گلزنی نشده بود تا هم خیال پیکان راحت باشد و هم استقلال خوزستان به بقا بیندیشد. اما درست در لحظاتی که پیکان با خیال راحت به باختن می‌اندیشید فولاد به نساجی گل زد تا تیم خوب خوزستانی به بقا در لیگ برتر امیدوار باشد و این پیکان باشد که گزینه سقوط به دسته پایین‌تر باشد؛ اتفاقی که رخ داد و پیکان به دسته اول سقوط کرد. 
در سایر دیدار‌ها ملوان و آلومینیوم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. سپاهان ۴ بر یک شمس آذر را درهم کوبید. دیدار تیم‌های گل‌گهر و ذوب‌آهن با برتری ۲ بر یک ذوب‌آهن تمام شد و تراکتور هم با ۳ گل تیم از پیش سقوط کرده صنعت نفت آبادان را شکست داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار