جوان آنلاین: جلال غفارزاده روز پنجشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی رابطان بهبود کیفیت و ارزیابان داخلی اعتبار بخشی مراکز درمانی خراسان رضوی در گفتوگو با خبرنگاران در مشهد افزود: نظارت و اعتباربخشی کارنامه همه بیمارستانها با عدد و رقم مشخص میشود و یکی از مواردی که در این زمینه مورد بررسی قرار میگیرد، رضایت گیرندگان خدمت است.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در بین کشورهای همسایه اعتباربخشی مشترک نداریم، چون باید معیار اندازهگیری ما یکی باشد.
مدیر کل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: امسال میخواهیم بیمارستانها را وارد جرگه اندازهگیری بین المللی کنیم و با آن معیاری که آنها ارزیابی میشوند بیمارستانهای ما نیز ارزشیابی شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایمنی در بیمارستانها گفت: مسئولیت ما این است که در فرآیند مواجهه با بحران، آموزش نیروها و نحوه اقدامات آنها و مانورهایی که باید در برابر بحرانهای مختلف از جمله آتشسوزی و زلزله انجام دهند توجه ویژهای شود.
غفارزاده افزود: به همین منظور در نظارت و اعتباربخشی به مجموعه مهارتهای نیروهای بیمارستانها نیز توجه میشود که چقدر میتوانند در زمان وقوع حادثه مدیریت شوند.
کارگاه آموزشی رابطان بهبود کیفیت و ارزیابان داخلی اعتبار بخشی مراکز درمانی خراسان رضوی به مدت دو روز به میزبانی بیمارستان امام حسین (ع) مشهد برگزار شد.