کد خبر: 1238675
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
معاون سیاست گذاری بانک مرکزی گفت: در خردادماه امسال، نرخ تورم نقطه به نقطه تولید کننده از ۴۰.۷ درصد به ۲۵.۳ درصد و نرخ تورم سالانه نیز از ۳۷.۳ درصد به ۲۹.۷ درصد رسیده است.

جوان آنلاین: محمد شیریجیان معاون سیاست گذاری پولی بانک مرکزی، گفت: بر اساس گزارش آخرین وضعیت کل‌های پولی بانک مرکزی، نرخ رشد پایه پولی از ۴۵ درصد سال گذشته در اسفند به ۲۷.۶ درصد و در اردیبهشت به ۲۱.۱ درصد رسید یعنی رشد پایه پولی به میزان ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مهر، معاون سیاست گذاری پولی بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: رشد نقدینگی هم از ۳۳.۱ درصد فروردین سال گذشته در اسفند به ۲۴.۳ درصد و در اردیبهشت به ۲۵.۶ درصد رسید. بناراین نرخ رشد نقدینگی ما ۷.۶ درصد کاهش پیدا کرده و برخی نگران واگرایی بین دو نرخ رشد نقدینگی و رشد پایه پولی بودند، اما آمار‌های اخیر نشان می‌دهد بین نرخ رشد پایه پولی و نقدینگی یک همگرایی ایجاد شده است.

وی درباره تورم تصریح کرد: در خرداد ماه امسال نسبت به فروردین سال گذشته، تورم نقطه به نقطه مصرف کننده ۲۶.۴ درصد و نرخ تورم سالانه هم به میزان ۱۳.۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

شیریجیان افزود: در حوزه تورم تولید کننده نیز در خرداد ماه امسال نسبت به فروردین سال گذشته، نرخ تورم نقطه به نقطه از ۴۰.۷ درصد به ۲۵.۳ درصد و نرخ تورم سالانه نیز از ۳۷.۳ درصد به ۲۹.۷ درصد رسیده و این برای نخستین بار است بعد از ۶۷ ماه است که نرخ شاخص بهای تولید کننده وارد کانال بیست درصدی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار