کد خبر: 950657
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۵
محمدرضا سوری
سرويس ايران جوان آنلاين: هزینه‌های پایین درمان در کشور ازجمله مواردی به شمار می‌رود که موجب شده است هرساله تعداد قابل توجهی از بیماران عراقی و حتی ترکیه برای درمان از طریق مرز‌های غربی خصوصاً کرمانشاه وارد کشور شوند و برای درمان به استان‌های مختلف که دارای امکانات درمانی خوبی هستند مراجعه کنند. از آنجا که شهرستان روانسر در استان کرمانشاه منطقه‌ای گردشگرپذیر بوده و یکی از محور‌های مواصلاتی مهم غرب کشور به شمار می‌رود، از این رو ساخت بیمارستان در این شهرستان یک نیاز ضروری به شمار می‌رود که باعث شده است مردم این شهرستان برای انجام امور درمانی خود مجبور شوند به شهرستان جوانرود یا کرمانشاه بروند. سرانجام این مهم سبب تصویب ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی در این شهرستان شد. مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر با اشاره به ساخت اولین بیمارستان دراین منطقه از اوایل اسفندماه سال گذشته از تکمیل آن ظرف دو، سه سال آینده خبر داد. این درحالی است که به گفته کارشناسان درصورت این اتفاق، شهرستان روانسر می‌تواند به یکی از مهم‌ترین قطب‌های توریسم درمانی کشور تبدیل شود و رونق و شکوفایی اقتصادی را برای مردم منطقه به ارمغان آورد.

نیاز به داشتن یک مرکز درمانی مجهز در شهرستان روانسر در استان کرمانشاه که یکی از مهم‌ترین راه‌های پرتردد در کشور به شمار می‌رود از جمله دلایلی بود که باعث شد ساخت یک مرکز درمانی مجهز در این منطقه در دستور کار مسئولان استان کرمانشاه خصوصاً شهرستان روانسر قرار گیرد. سرانجام این مهم موجب شد تا چند سال قبل زمینی برای ساخت بیمارستان در نظر گرفته شود. زمین در نظر گرفته شده برای بیمارستان روانسر از دو قسمت موقوفه و منابع طبیعی تشکیل شده است که ۲۳ هزار متر مربع از آن موقوفه است و با پیگیری تعدادی از خیران شهرستان در اسفند سال ۱۳۹۶ قرارداد واگذاری با مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال حق اجاره زمین در دفتر اسناد رسمی تا سال ۱۴۰۱ منعقد شد و قرارداد واگذاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع دیگر که مربوط به منابع طبیعی بود با پیگیری‌های انجام شده با اداره مسکن و شهرسازی در شهریور ماه ۱۳۹۷ منعقد و با مبلغ ۳۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاهی به زمین قبلی الحاق شد. درحالی که طبق برنامه‌ریزی‌ها قراربود این بیمارستان با ۳۲ تخت درمانی ساخته شود، اما با پیگیری‌ها انجام شده وزارت بهداشت با دوبرابر شدن تعداد تخت‌ها موافقت کرد.

ساخت اولین بیمارستان در روانسر

با توجه به نیاز درمانی مردم منطقه روانسر سرانجام ساخت اولین بیمارستان در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر با تأیید ساخت این مرکز درمانی می‌گوید: «این بیمارستان اولین بیمارستان شهرستان روانسر است که خواسته جدی مردم این شهرستان بود و خوشبختانه اسفند سال گذشته کار ساخت آن شروع شد.» محمدسعید سریری می‌افزاید: «با پیمان سپاری صورت گرفته کار فاز اول پروژه با اعتباری بالغ بر ۵/۹ میلیارد تومان از اسفند سال گذشته شروع شد و طبق برنامه زمانبندی باید ۱۲ ماهه تحویل داده شود.» در صورت تأمین اعتبار، پیمان سپاری فاز دوم نیز آغاز می‌شود و اگر اعتبار مناسب برای این پروژه تأمین شود در مجموع بیمارستان ۶۴ تختخوابی روانسر ظرف دو تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. این مسئول با بیان اینکه برآورد اعتباری برای فاز دوم این بیمارستان صورت نگرفته است، ادامه می‌دهد: «هزینه ساخت بیمارستان به ازای هر تخت در سال گذشته حدود یک میلیارد تومان برآورد شده که با این احتساب در مجموع برای ساخت این بیمارستان ۶۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.» این درحالی است که با توجه به افزایش قیمت مصالح و سایر اقلام و ملزومات بیمارستانی، اگر این افزایش قیمت لحاظ شود اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان نیاز است.

مذاکره با سرمایه‌گذاران

از آنجا که برای تسریع در ساخت نیاز به سرمایه‌گذاری‌ای است که بودجه‌های دولتی نمی‌تواند پاسخگوی این مهم باشد، لذا با تصمیم مسئولان استانی پای سرمایه‌گذاری به میان آمد. نماینده سابق مردم روانسر درمجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام مذاکرات انجام شده با سرمایه‌گذاران ایتالیایی و سوئدی برای ساخت بیمارستان در شهرستان روانسر می‌گوید: «با ساخت این بیمارستان، روانسر قطب توریسم درمانی غرب کشور می‌شود.» نعمت‌الله منوچهری می‌افزاید: «با توجه به وضعیت بودجه، تصمیم گرفته شد تا از سرمایه‌گذاران خارجی برای ساخت بیمارستان در شهرستان روانسر استفاده کنیم و به همین منظور سرمایه‌گذارانی را از کشور‌های ایتالیا و سوئد به روانسر دعوت کردیم.» به گفته کارشناسان با ساخت این بیمارستان مجهز با توجه به همجواری استان کرمانشاه با کشور عراق و نیز پایین بودن هزینه‌های درمانی در کشور، می‌توان بیماران عراقی و حتی بیماران کشور ترکیه را با توجه به قطب شدن این بیمارستان در غرب کشور پذیرش کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار