کد خبر: 1239568
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نرخ خاموشی در سه سال گذشته کاهش یافته و به ازای هر مشترک از ١.٢٣١ دقیقه در روز در سال ۱۴۰۰ به ۱.۰۶ دقیقه در روز در پایان سال گذشته رسیده که ما امیدواریم این روند در سال جاری بهبود یابد.

جوان آنلاین: مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه در تابستان به دلیل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی مصرف بالایی را تجربه می‌کنیم، افزود: این شبکه‌ها بالطبع در معرض حادثه بیشتری قرار می‌گیرند یعنی نقطه کار تجهیزات تغییر می‌کند و حتی نور آفتاب که مستقیما به تجهیزاتی مانند ترانسفورماتور می‌تابد تاثیرگذار است و احتمال خرابی تجهیزات را افزایش می‌دهد.

به گزارش تسنیم، وی اضافه کرد: با این وجود همزمان با پاییز و زمستان که بار شبکه برق پایین است، در صورت آسیب دیدن تجهیزات، بدون آنکه مردم احساس کنند، با مانور در شبکه، تامین بار از طریق تجهیزات دیگر انجام می‌شود، اما در تابستان به دلیل پرباری تجهیزات امکان این مانور کاهش می‌یابد، چون همه تاسیسات در حداکثر ظرفیت کار و تولیدشان قرار می‌گیرند، و به همین دلیل نیز ازهموطنان درخواست می‌کنیم مصرف برقشان را مدیریت کنند تا فشار کمتری به تأسیسات و تجهیزات تولید برق وارد شده و در روند برق رسانی اختلالی ایجاد نشود.

وی گفت: نرخ خاموشی در سه سال گذشته کاهش یافته و به ازای هر مشترک از ١.٢٣١ دقیقه در روز در سال ۱۴۰۰ به ۱.۰۶ دقیقه در روز در پایان سال گذشته رسیده که ما امیدواریم این روند در سال جاری بهبود یابد.

رجبی مشهدی ادامه داد: عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج بار (١٣ تا ١٨ و ۲۰ تا ٢٣)، از مدار خارج کردن کولر اضافه و قرار دادن دمای کولر بر روی ٢٤ درجه و بالاتر و استفاده از دور کند کولر آبی از سوی مردم به تامین برق کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اوج بار ٧٧٥١٤ مگاواتی به دلیل گرمای زیاد گفت: شبکه برق ایران با طول بیش از یک میلیون کیلومتر بسیار پهناور است و طبیعتا در معرض طوفان، گرد وخاک و بلای طبیعی قرار می‌گیرد که همین موضوع احتمال آسیب دیدگی شبکه برق را افزایش می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار