کد خبر: 1239410
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
پزشکان بدون مرز:
شمار بالای افراد قطع عضو شده به واسطه جنگ غزه، اکنون انتقاد سازمان پزشکان بدون مرز را به همراه داشت.

جوان آنلاین: رژیم صهیونیستی به معنای واقعی غزه را به جهنمی برای فلسطینیان بدل ساخته است. اکنون علاوه بر ۳۸ هزار کشته، ده‌ها هزار نفر در این باریکه مجروح شده اند که بسیاری از آن‌ها باید تا پایان عمر با جراحات ناشی از این جنگ به حیات خود ادامه دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه‌ای از شرایط وخیم انسانی در غزه انتقاد کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است: شمار میزان افرادی که در حال قطع عضو در غزه هستند به شدت نگران کننده است. پس از جنگ غزه باید به گونه‌ای بازسازی شود که مسیر‌هایی برای عبور افراد استفاده کننده از ویلچر در آن تعبیه شود.

این نهاد می‌گوید: در مکان‌هایی که پزشکان بدون مرز درگیر هستند، در بسیاری از موارد قطع عضو‌ها با هدف نجات جان فرد صورت می‌گیرد. با این حال، ما وسایل پروتز کافی برای بیماران قطع عضو شده نداریم. از آن بدتر، ما حتی ویلچر کافی در بیمارستان‌ها برای عرضه به چنین افرادی در اختیار نداریم.

سازمان پزشکان بدون مرز تاکید دارد: براساس اعلام وزارت بهداشت غزه اکنون بیش از ۸۸ هزار نفر در این باریکه به واسطه جنگ مجروح شده اند. سال‌های آینده به واسطه خدمات درمانی پس از عمل جراحی، مراقبت‌های مربوط به جراحت، خدمات برای قطع عضو شدگان، و نیز خدمات مربوط به وسایل پروتز یک بحران برای این باریکه خواهد بود.

سازمان آنروا، نهاد مسئول فلسطینیان وابسته به سازمان ملل ماه گذشته میلادی برآورد کرد روزانه به طور تقربی ۱۰ کودک فلسطینی یک یا هر دو پای خود را از دست می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار