کد خبر: 1237934
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
آلمان – اسپانیا، فرانسه – پرتغال؛ فینال در فینال
کمتر کسی باور داشت ترکیه در حضور قدرت‌های فوتبال اروپا خود را بالا بکشد، به خصوص اینکه اتریش در گروهی صدرنشین شده بود که فرانسه، هلند و لهستان در آن حضور داشتند، اما شاگردان مونتلا کاری کردند کارستان تا ترک‌ها در عین ناباوری راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شوند
فریدون حسن

جوان آنلاین: مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ در حالی از فردا شب آغاز می‌شود که کمتر کسی توقع داشت یکی از هشت تیم برتر این مرحله ترکیه نام داشته باشد. 
آخرین بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی سه‌شنبه شب برگزار شد که در این رقابت‌ها هلند در یک بازی کاملاً برتر با سه گل رومانی را درهم کوبید و ترکیه در دیداری نفسگیر و جذاب زیر بارش شدید باران موفق شد اتریش شگفتی‌ساز گروه مرگ را ۲ بر یک شکست دهد و خود را به جمع هشت تیم برتر یورو برساند. 
کمتر کسی باور داشت ترکیه در حضور قدرت‌های فوتبال اروپا خود را بالا بکشد، به خصوص اینکه اتریش در گروهی صدرنشین شده بود که فرانسه، هلند و لهستان در آن حضور داشتند، اما شاگردان مونتلا کاری کردند کارستان تا ترک‌ها در عین ناباوری راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شوند. آن‌ها در این مرحله باید به مصاف هلند بروند؛ هلندی که هر چند در گروه مرگ سوم شد، اما بازی‌های مرحله یک‌چهارم شرایط متفاوتی دارد و هلند نمی‌خواهد به این زودی‌ها با جام خداحافظی کند. اما ترکیه هم انگیزه‌های خاص خودش را دارد. ترکیه در جام ملت‌های سال ۲۰۰۸ با هدایت فاتح تریم موفق شد تا مرحله نیمه‌نهایی هم بالا بیاید و حالا می‌خواهد آن نتیجه تاریخی را تکرار کند تا بتواند برای جام جهانی هم آماده شود. 
مرحله یک‌چهارم نهایی یورو از ساعت ۱۹:۳۰ جمعه با برگزاری دیدار فینال‌گونه آلمان میزبان مقابل اسپانیا آغاز می‌شود؛ دیداری که بسیاری بر این باورند نتیجه آن چهره قهرمان یورو را هم معرفی می‌کند. اسپانیا با قدرت‌نمایی تمام گام به مرحله یک‌هشتم نهایی گذاشت و در این مرحله هم گرجستان را کیسه گل کرد. در آن سوی میدان آلمان هر چند نتایج قابل قبولی گرفته، اما اقتدار لازم را نداشته است، ضمن اینکه اسپانیا اولین حریف بزرگ و نامدار ژرمن‌ها در این رقابت‌ها محسوب می‌شوند؛ حریفی که بعید نیست حکم حذف آن‌ها از یورو را امضا کند. 
در دومین بازی جمعه‌شب که آن هم دست‌کمی از فینال ندارد از ساعت ۲۲:۳۰ فرانسه و پرتغال مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. ناگفته پیداست که تقابل ستاره‌های پرتغال در کنار کریستیانو رونالدو با ستاره‌های فرانسه در کنار امباپه چقدر جذاب خواهد بود؛ دیداری که می‌توانست فینال بازی‌ها باشد، اما حالا حکم به حذف یکی از این دو مدعی می‌دهد؛ دیداری که شاید آخرین حضور دشان روی نیمکت تیم ملی فرانسه را رقم بزند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار