کد خبر: 1236445
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
بدین ترتیب برخلاف تصور اولیه، استقلال و پرسپولیس در دور گروهی به مصاف هم نخواهند رفت و چنانچه سپاهان نیز بتواند از مرحله پلی آف سربلند بیرون آمده و به دور گروهی صعود کند، آنگاه از ۹ تیم باقیمانده در دور گروهی، نمایندگان ایران باید با هشت تیم دیدار کنند.

جوان آنلاین: خبرنگار اماراتی مدعی است که در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ نخبگان، خبری از تقابل تیم‌هایی از یک کشور نخواهد بود.

نخستین دوره از رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا با ساز و کار جدید و فرمت متفاوت قرار است از اواخر شهریور امسال آغاز شده و تیم‌ها به مصاف هم بروند. در اولین دوره این پیکارها، حضور استقلال و پرسپولیس قطعی شده و سپاهان نیز در صورت پیروزی در بازی‌های پلی آف، می‌تواند راهی مرحله اصلی و گروهی شود.

بازی‌ها به این صورت برگزار می‌شود که دوازده تیم از غرب آسیا در یک گروه و دوازده تیم نیز از شرق قاره در گروه دوم قرار می‌گیرند. هر تیم هشت دیدار انجام خواهد داد، چهار دیدار خانگی و چهار دیدار خارج از خانه. پس از انجام مسابقات، هشت تیم برتر هر منطقه به مرحله یک هشتم صعود می‌کنند.

تا پیش از این مشخص نبود که آیا تیم‌های یک کشور در مرحله گروهی با همدیگر دیدار خواهند کرد یا خیر تا اینکه صبح امروز، سلطان آل علی، خبرنگار اماراتی جدیدترین خبر در این خصوص را اعلام کرد و گفت که تقابل تیم‌هایی از یک کشور در دور گروهی منتفی است.

این خبرنگار اعلام کرد که احتمال تقابل تیم‌های الهلال، النصر و الاهلی عربستان با یکدیگر و همچنین تقابل‌های استقلال، پرسپولیس و شاید سپاهان (در صورت صعود) با هم و جدال تیم‌های العین و الوصل و شباب الاهلی امارات (در صورت صعود) با یکدیگر منتفی است. ضمن اینکه تیم‌های قطری السد، الریان و الغرافه (در صورت صعود) نیز با همدیگر روبرو نخواهند شد.

بدین ترتیب برخلاف تصور اولیه، استقلال و پرسپولیس در دور گروهی به مصاف هم نخواهند رفت و چنانچه سپاهان نیز بتواند از مرحله پلی آف سربلند بیرون آمده و به دور گروهی صعود کند، آنگاه از ۹ تیم باقیمانده در دور گروهی، نمایندگان ایران باید با هشت تیم دیدار کنند.

این بدان معناست که احتمال جدال استقلال، پرسپولیس و سپاهان با هر سه تیم مطرح و پرستاره عربستانی الهلال، النصر و الاهلی بسیار زیاد است و ممکن است هر سه نماینده ایران با هر سه باشگاه سعودی دیدار داشته باشند، ولی اینکه مکان بازی‌ها در کدام کشور خواهد بود، در مراسم قرعه کشی مشخص می‌شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، هر تیم در دور گروهی باید با هشت باشگاه دیدار کند و خبری از بازی رفت و برگشت نیست. طبق قرعه کشی مشخص می‌شود که هر تیم در خانه با چه تیمی بازی می‌کند و برای برگزاری دیدار خارج از خانه نیز چه حریفی در انتظارش خواهد بود.

۲۰۲۴۴۹۲
در نتیجه ممکن است که رونالدو با النصر با هر سه نماینده ایران روبرو شده و سه بار به تهران و اصفهان سفر کند و یا اینکه تعداد دفعات حضور این فوق ستاره در کشور، به دوبار یا یکبار کاهش یابد و یا حتی اصلا این تیم تمام بازی‌هایش با نمایندگان ایران را در ریاض برگزار کند که تمام این ابهامات در مراسم قرعه کشی مشخص می‌شود.

لازم به ذکر است که پس از پایان دور گروهی، مرحله یک هشتم نهایی به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد، تیم اول هر جدول با تیم هشتم، تیم دوم و هفتم، تیم سوم و ششم و تیم‌های چهارم و پنجم برابر هم قرار خواهند گرفت تا چهره ۴ تیم برتر از هر منطقه غرب و شرق مشخص شود.

در مرحله یک چهارم نهایی، دیگر خبری از تفکیک قاره‌ها نیست و چهار تیم برتر مناطق غرب و شرق در یک گوی قرار خواهند گرفت تا تیم‌ها دو به دو مقابل هم قرار بگیرند و احتمال تقابل تیم‌های غرب با شرق وجود دراد. البته این دیدار‌ها به صورت تک بازی خواهد بود. این روال تا فینال همینگونه ادامه خواهد داشت که عربستان به عنوان میزبان این مراحل انتخاب شد.

برچسب ها: استقلال ، پرسپولیس ، آسیا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار