کد خبر: 1235993
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
رضا علیپور که مسابقات آسیایی هانگژو را با قهرمانی پشت سر گذاشته بود با کسب امتیاز ۶۱ از دو مسابقه انتخابی در کشور‌های چین و مجارستان موفق شد خود را در بین مسافرانی که یک ماه دیگر راهی پاریس می‌شوند جای دهد
شمیم رضوان

جوان آنلاین: علیپور هم مسافر پاریس شد. سریع‌ترین مرد عمودی جهان با کسب امتیاز لازم در مجموع دو رویداد گزینشی المپیک، سی‌وهفتمین سهمیه ایران جهت حضور در المپیک پاریس را به خود اختصاص داد. موفقیتی که تعداد رشته‌های المپیکی ایران را به عدد ۱۲ ارتقا داد. 
رضا علیپور که مسابقات آسیایی هانگژو را با قهرمانی پشت سر گذاشته بود با کسب امتیاز ۶۱ از دو مسابقه انتخابی در کشور‌های چین و مجارستان موفق شد خود را در بین مسافرانی که یک ماه دیگر راهی پاریس می‌شوند جای دهد. علیپور که از مدت‌ها قبل برای کسب جواز حضور در المپیک پاریس در تلاش بود، بعد از به دست آوردن امتیاز‌های لازم در انتخابی شانگ‌های با درخشش در مسابقات جهانی به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها راه یافت و سرانجام در سومین روز از رقابت‌های انتخابی سنگ‌نوردی بوداپست موفق شد مجموع امتیاز‌های خود را به ۶۱ برساند و با کسب حدنصاب لازم، یکی از اعضای کاروان اعزامی ایران به پاریس باشد. علیپور یکی از پرافتخارترین قهرمانان تاریخ سنگ‌نوردی ایران و جهان خرداد‌ماه و بعد از عملکرد قابل قبولی که در شانگهای، مرحله نخست گزینشی المپیک داشت، تأکید کرد روزانه ۱۰ ساعت تمرین می‌کند و کل زندگی خود را وقف کسب سهمیه کرده است. سهمیه‌ای که دست‌آخر در بوداپست به دست آورد.

برچسب ها: تیم ملی ، پاریس ، المپیک
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار