کد خبر: 1235683
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
آغاز عملیات اجرایی تولید ۱۰میلیون تن فولاد با ایجاد و توسعه شش کارخانه با پیشرفت ۱۰ تا ۶۰درصد (متوسط پیشرفت ۲۳درصد)، رشد ۶۷درصدی ساخت و تعمیرات کشتی سال۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل، آغاز ساخت چهار واحد تولید شیشه و کربنات با پیشرفت ۵ تا ۴۰درصد و راه‌اندازی هفت ناحیه صنعتی جدید و توسعه دو ناحیه صنعتی موجود از فعالیت‌های دولت سیزدهم در هرمزگان به موجب رشد اقتصادی حوزه صنعت و معدن بوده است

جوان آنلاین: در دولت سیزدهم و با دستور شهید جمهور مبنی بر احیا و فعالسازی واحد‌های تولیدی راکد، ۷۷۵ واحد تولیدی در استان هرمزگان دوباره به چرخه تولید بازگشتند. 
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به کسب رتبه یک کشور در تعداد احیا واحد‌های راکد گفت: با دستور شهید جمهور مبنی بر احیا و فعالسازی واحد‌های تولیدی راکد، ۷۷۵ واحد تولیدی دوباره وارد چرخه تولید شدند. عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: این موضوع موجب اشتغالزایی برای بیش از ۶ هزار نفر طی دو سال گذشته شده است. وی بیشترین رشد تولیدات معدنی این استان را در فعالسازی واحد‌های راکد معدنی اعلام و تصریح کرد: دولت سیزدهم در هرمزگان با احیای معادن راکد استان توانست رشد ۲۶۷درصدی را در این حوزه رقم بزند و تعداد معادن فعال استان را از ۹ معدن در سال ۱۴۰۰ به ۳۳ معدن افزایش دهد. این مسئول به رشد اقتصادی هرمزگان در حوزه صنعت و معدن طی فعالیت دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: آغاز عملیات اجرایی تولید ۱۰میلیون تن فولاد با ایجاد و توسعه شش کارخانه با پیشرفت ۱۰ تا ۶۰درصد (متوسط پیشرفت ۲۳درصد)، رشد ۶۷درصدی ساخت و تعمیرات کشتی سال۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل، آغاز ساخت چهار واحد تولید شیشه و کربنات با پیشرفت ۵ تا ۴۰درصد و راه‌اندازی هفت ناحیه صنعتی جدید و توسعه دو ناحیه صنعتی موجود از فعالیت‌های دولت سیزدهم در هرمزگان به موجب رشد اقتصادی حوزه صنعت و معدن بوده است. شهرزاد افزود: دولت سیزدهم در هرمزگان برای رشد اقتصاد حوزه صنعت و معدن اقدام به آغاز عملیات هشت شهرک صنعتی و ۵۷ کارخانه جدید، آغاز زنجیره‌های جدید شیشه، دارو، کاغذ، افتتاح کارخانه‌های صنایع معدنی آهک کلسینه، کنسانتره آهن رضوان، دولومیت کلسینه، کنسانتره تنگ زاغ و آغاز عملیات اکتشاف پهنه‌های معدنی شمال بشاگرد، جازموریان، سیلیس باغات و پهنه معدنی غرب کرده است. وی با اشاره به وضعیت معادن استان تصریح کرد: دولت سیزدهم در این استان با احیای‌معادن راکد توانست رشد ۲۶۷درصدی را در این حوزه رقم بزند و تعداد معادن فعال استان را از ۹ معدن در سال ۱۴۰۰ به ۳۳ معدن افزایش دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار