کد خبر: 1231601
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۰
رامین باباجانزاده به نمایندگی از یک تیم تحقیق و توسعه در حوزه پزشکی بازساختی در مورد کاری صحبت می‌کند که به کمک دیگر اعضا توانسته‌اند دست به اقدامی بزرگ بزنند و محصولی ویژه تولید کنند. 

جوان آنلاین: وقتی از اقتصاد مقاومتی صحبت به میان می‌آید، در حوزه تحقیق و پژوهش باید علم و دانش را در کنار دیگر توانمندی‌ها قرار داد تا خروجی آن یک کار بزرگ و دانش‌بنیان شود؛ کاری که یک تیم تحقیق و توسعه در حوزه پزشکی انجام داده و حالا به تولید محصول پروتوکین رسیده که یکی از جدیدترین شیوه‌های درمان برای درد مفاصل و آسیب‌های تاندون، رباط و عضله است. 

رامین باباجانزاده به نمایندگی از یک تیم تحقیق و توسعه در حوزه پزشکی بازساختی در مورد کاری صحبت می‌کند که به کمک دیگر اعضا توانسته‌اند دست به اقدامی بزرگ بزنند و محصولی ویژه تولید کنند. 
این محقق جوان با بیان اینکه ما محصول پروتوکین را در داروسازی دانا تولید می‌کنیم، در واقع پروتوکین‌تراپی یکی از شیوه‌های نوین درمان است که برای درد مفاصل و همچنین آسیب‌های تاندون، رباط و عضله کاربرد دارد، می‌گوید: این روش بدون افزودن دارو یا سایر مواد خارجی انجام می‌شود و کاملاً بیولوژیکی است. در ابتدای فرایند درمان پروتوکین، خون بیمار تحت شرایط خاص قرار می‌گیرد و پردازش می‌شود، بنابراین سرم فرآوری‌شده، غنی‌شده با مسدودکننده‌های التهابی و فاکتور‌های التیام‌بخش، به طور دوره‌ای با تزریق به ناحیه تحت تأثیر درد بیمار بازگردانده می‌شود. درمان پروتوکین در سال۱۹۹۷ مورد استفاده قرار گرفته است و در حال حاضر برای درمان بیماران از سوی بیش از ۵۰۰جراح دارای مجوز ارتوپد، فیزیوتراپیست، جراح مغز و اعصاب، روماتولوژیست و پزشکی ورزشی در جهان استفاده می‌شود که میزان موفقیت بالایی دارد. نماینده تیم تحقق و توسعه در حوزه پزشکی ادامه می‌دهد: تا به امروز بیش از ۵۰۰هزار بیمار با پروتوکین درمان شده‌اند. از آنجا که درمان پروتوکین بر اساس مواد خاصی است که در بدن بیمار منشأ می‌گیرد، به همین دلیل بسیار پذیرفته شده و نتایج ضدالتهابی و بازسازی‌کننده طولانی‌مدت است.
این پژوهشگر بسیجی با تأکید بر اینکه فعالیت تیم ما در چرخه اقتصاد مقاومتی نیز قرار می‌گیرد، توضیح می‌دهد: اگر در فیلد ارتوپدی بخواهیم در نظر بگیریم، جراحی‌هایی که انجام می‌شود مثلاً در جراحی مفصل، ارز دولتی به این مفاصل وارداتی می‌دهند، همچنین غیر از ارزبری هزینه‌های گزاف دیگری نیز برای وزارت بهداشت به دنبال دارد. در حالی که با محصول پروتوکین می‌توانیم مانع تعویض مفصل شویم. علاوه بر آن، این محصول سبب می‌شود بیمار نیازی به جراحی نداشته باشد و راحت‌تر درمان شود، بنابراین از اعمال جراحی غیرضرور نیز جلوگیری خواهد شد. به طور کلی می‌توان دستاورد این محصول را این گونه تعریف کرد که به معنای واقعی تحول شگرفی در حوزه درمان ایجاد کرده است.
باباجانزاده می‌گوید: خوشبختانه در این مسیر، بسیج سازندگی از ما حمایت مالی کرده و همچنین حمایت‌های معنوی نیز داشته است. من به شخصه این حمایت معنوی را مهم‌تر از حمایت‌های مالی می‌دانم چراکه درگیرشدن ما در بوروکراسی اداری خود گرهی در کار‌ها بوده است؛ گرهی که با هیچ حمایت مادی نمی‌توانستیم آن‌ها را حل‌وفصل کنیم. در نتیجه حمایت معنوی بسیج سازندگی و ارتباط‌دادن‌ها و ارتباط‌گیری‌های‌شان به شدت برای‌مان کمک‌کننده بوده است.

برچسب ها: بسیج ، مخترع ، پزشکی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار