کد خبر: 1225632
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
فعالیت گروه جهادی بنت‌الهدی در بخش‌های عمرانی شامل احداث و تکمیل مسکن محرومان و ترمیم بافت آسیب دیده روستایی بوده است و در اقتصاد مقاومتی به آموزش پرورش انواع طیور و تولید قارچ و آموزش طراحی لباس و خیاطی و کیف دوزی به بانوان روستایی می‌پردازد

جوان آنلاین: اقدامات گروه‌های جهادی در شرایطی شیرین‌تر می‌شود که با استفاده از ظرفیت‌های موجود در هر منطقه به اشتغالزایی و شکوفایی اقتصاد مقاومتی منجر می‌شود. با اینکه جهادگران در گام اول به فکر انجام اقدامات عمرانی، فرهنگی و بهداشت و درمان هستند، اما با بهره‌مندی از تخصص اعضا در رشته‌های مختلف اتفاقاتی را رقم می‌زنند که به توانمندی و شاغل شدن افراد و به ویژه بانوان در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار می‌انجامد. گروه جهادی بنت‌الهدی از جمله گروه‌هایی است که در طول فعالیت خود به آموزش مهارت‌های مختلف و ایجاد مشاغل زیادی در روستا‌های هرمزگان پرداخته است. 
 
خانم فاطمه سجاوردی یکی از جهادگران فعال گروه بنت‌الهدی است که مسئولیت گروه را هم بر عهده دارد. او از اوایل دهه ۹۰ کار جهادی خود را با آموزش علوم قرآنی در مساجد آغاز کرده است و حالا با جمع دوستانش اقدامات بیشتری را در پرونده خود ثبت کرده‌اند. ایشان اهل بندرعباس است و بیشتر به سراغ نواحی فقیرنشین شهر می‌رود تا ساکنان این مناطق را تحت پوشش قرار دهد. خانم سجاوردی درباره اینکه گروه جهادی بنت‌الهدی از چه سالی کار خود را آغاز کرده و بیشترین اقدامات آن در چه حوزه‌هایی بوده است، می‌گوید: «این گروه ابتدا قرار بود مختص خواهران باشد و اعضایش را فقط بانوان تشکیل دهند، اما در ادامه وقتی دیدیم برای کمک‌رسانی به خانواده‌های کم برخوردار به تخصص‌های زیادی نیاز داریم، از برادران هم کمک گرفتیم. بر همین اساس در سال ۱۳۹۷ در شهر بندرعباس کار خودش را آغاز کرد. هر چند پیش از آن هم خدمات رسانی به خانواده‌هایی که می‌شناختیم در برنامه قرار داشت. 
این گروه از همان ابتدا فعالیت‌هایش را در زمینه‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی و پزشکی تعریف و خدمات رسانی به مردم مناطق محروم را شروع کرد. ساخت مسکن، تعمیر و بازسازی مسجد، حسینیه و مدرسه از جمله اقدامات عمرانی بسیجیان جهادگر در روستا‌های هرمزگان است. گروه جهادی بنت‌الهدی بیشتر در روستا‌های کم برخوردار و حاشیه شهر فعالیت می‌کند که علت اصلی این کار هم مشکلات بهداشتی و فقر مادی و فرهنگی در این نقاط است.» 
از او می‌پرسم خدمات‌رسانی‌هایتان با چند جهادگر شروع شد و حالا چند عضو دارید که پاسخ می‌دهد: «گروه جهادی بنت‌الهدی ابتدا با ۱۰ نفر از خواهران کارش را شروع کرد، اما در ادامه تعداد خواهران به حدود ۳۰ نفر رسید و الان با همراهی برادران جهادگر نزدیک به ۶۰ نفر هستیم. بیشتر خواهران سعی می‌کنند در مناسبت‌های خاص یا تعطیلات همراه ما باشند. مثلاً تعدادی از آن‌ها در تابستان‌ها همراه دیگر اعضا به اردو‌های جهادی می‌آیند تا بتوانند به مردم محروم کمک کنند. بیشتر خواهرانی که معلم هستند در این فصل اقدامات متعددی را برای کمک به نیازمندان انجام می‌دهند، چون ساعات فراغت بیشتری دارند.»
این جهادگر فعال با اشاره به اقداماتی که تاکنون انجام داده‌اند، ادامه می‌دهد: «فعالیت این گروه در بخش‌های عمرانی شامل احداث و تکمیل مسکن محرومان و ترمیم بافت آسیب دیده روستایی است و در اقتصاد مقاومتی به آموزش پرورش انواع طیور و تولید قارچ و آموزش طراحی لباس و خیاطی و کیف دوزی به بانوان روستایی می‌پردازد. همچنین در امور بهداشتی و پزشکی با حضور پزشکان و دندانپزشکان و ویزیت و داروی رایگان، کار‌های فرهنگی با برگزاری کلاس‌های قرآن و احکام و در بخش هنر کار‌های دیوارنویسی، زیباسازی محیط روستایی، نقاشی و گلدوزی و صنایع دستی را در دستور کار داشته است و آن‌ها را پیش می‌برد.»
این معلم قرآن تأکید می‌کند: «برای حمایت از خانواده‌های محروم، بچه‌های گروه از طریق ارتباط با خیران اقدام به تهیه ارزاق مورد نیاز خانواده‌ها می‌کنند. اقدامات گروه بیشتر در حوزه فرهنگی است و آقایان و بانوانی که در گروه جهادی بنت‌الهدی فعالیت دارند، پیشاپیش برنامه‌هایشان را برای عملیاتی کردن در منطقه‌ای آماده و گزارش می‌کنند تا در صورت نیاز افراد به درستی تقسیم شوند. اگر در اردو‌های ۱۰ روزه که می‌رویم کار افرادی زودتر از برنامه به پایان برسد به بخش‌های دیگر کمک می‌کند تا تمام امور با سرعت بیشتری پیش بروند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار