کد خبر: 1178597
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
بهروز شعیبی در رویداد عاشورایی «تصویر دهم» عنوان کرد‌
فیلمساز شناخته‌شده و چهره بین‌المللی سینمای کشورمان در رویدادی که با محوریت موضوع عاشورا و امام‌حسین (ع) برگزار شد به این نکته اشاره کرد که از همه ظرفیت‌های فرهنگی کشور استفاده خواهیم کرد و کاملاً مستقل هستیم و با نگاهی بدون مرز به این رویداد می‌پردازیم.

مجید مجیدی، مدیر رویداد عاشورایی «تصویر دهم» در یک نشست خبری که با حضور بهروز شعیبی به عنوان مدیر طرح و ایده‌پرداز و جعفر الادیب، رئیس شبکه کربلا در ایران و نماینده آستان مقدسه حسینی همچنین محمد رهبر، دبیر رویداد در تکیه دزاشیب برگزار شد، عنوان کرد: برای شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ عرض تسلیت ویژه داریم و برای کسانی که در این حادثه مجروح و زخمی شدند، آرزوی سلامتی دارم. امسال سومین دوره رویداد تصویر دهم برگزار خواهد شد. ما به دنبال جریان بازی در ساحت مقدس حضرت امام‌حسین (ع) هستیم تا اخلاق و منش حسینی را به منصه ظهور برسانیم.
کارگردان «بچه‌های آسمان» گفت: ما به دنبال نظاره‌گری و دریافت آثار نبوده‌ایم، بلکه به دنبال جریان‌سازی هستیم. بنا داریم از تولیدات در این حوزه به طور جدی حمایت کنیم و از همه هنرمندان و فیلمسازان یا کارگردانان دعوت می‌کنیم آثار خود را ارسال کنند، چون حمایت قطعی خواهند شد.
مجیدی تأکید کرد: در این رویداد از همه ظرفیت‌های فرهنگی کشور استفاده خواهیم کرد و کاملاً مستقل هستیم و با نگاهی بدون مرز به این رویداد می‌پردازیم. ما از ظرفیت همه مساجد و حسینیه‌ها استفاده خواهیم کرد. بنابراین این رویداد به هیچ‌جا و جمعی وابسته نیست و فقط علاقه‌مندان امام‌حسین (ع) در آن حضور خواهند داشت. نحوه کار سایر نهاد‌ها بر فعالیت‌های ما سایه نخواهد انداخت. از این رویداد نباید تفسیر سیاسی داشته‌باشیم. اجازه دهیم آثار دریافت شود و مسیر خودش را طی کند، آن وقت می‌شود مصداقی بحث کرد. خط قرمز ما این است که آثار در محدوده تفکر امام‌حسین و آنچه از ایشان آموخته‌ایم، باشد.
این فیلمساز یادآور شد: ما این رویداد را با این رویکرد آغاز کردیم که بذری بکاریم و فتح بابی بشود تا مسیر و راه را پیدا کنیم. عمده آثار، نگاه تاریخی داشتند. اینکه اساس قیام امام‌حسین (ع) چرا شکل گرفته بیشتر مبنای اخلاقی و معرفتی دارد و باید متناسب با مسائل روز به آن بپردازیم. رویداد «تصویر دهم» این ظرفیت را خواهد داشت تا در سالیان آینده زمینه‌ساز تولید فیلم‌های بلند هم باشد.

اکران آثار سال گذشته در عمود ۳۹
محمد رهبر، دبیر رویداد تصویر دهم در سخنانی بیان کرد: ما جشنواره سال قبل یعنی سومین دوره را در سال جاری با تغییراتی در فراخوان ادامه خواهیم داد. عزیزانی که ایده یا طرح خود را تا ۳۱ مرداد ماه در سایت بارگذاری کنند، امسال آثارشان داوری خواهد شد. ما آثار را تا پنج دقیقه اعلام کردیم، اما در سال جاری علاقه‌مندان تا ۱۵ دقیقه هم می‌توانند آثار خود را ارائه کنند. آثار سال گذشته هم در صورتی که از ه‍یئت انتخاب به داوری راه یابند، بررسی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: «از حسین آموختم» شعار رویداد تصویر دهم سال جاری خواهد‌بود. محور‌هایی همچون عدالت، ظلم‌ستیزی، کرامت، آیین حسینی و اربعین بخشی از محور‌های این رویداد هستند. ما حدود ۲۵روز تا اربعین حسینی فاصله داریم و از آثاری که در فضای پیاده‌روی اربعین تولید شوند هم حمایت خواهیم کرد. از حامیان این رویداد تشکر می‌کنیم. ما در حال مذاکره با حوزه هنری و انجمن سینمای جوان هستیم تا از ایده این عزیزان هم استفاده‌شود و دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس به عنوان پایگاه دانشجویی تصویر دهم فعالیت خواهد کرد. ما دست یاری به سمت تمام پایگاه‌ها دراز می‌کنیم.
وی افزود: ایده‌هایی را که پس از تاریخ ۳۱ مرداد به دست ما برسد، ارزیابی نخواهیم کرد. همچنین تا ۳۰ آبان ماه هم مهلت ارسال آثار است و در دی ماه اختتامیه را برگزار خواهیم کرد. مبلغ حمایت از ایده‌ها متفاوت خواهد‌بود. امیدواریم کیفیت فیلم‌های تولیدی به گونه‌ای باشد که از سال آینده امکان اکران آن‌ها را داشته‌باشیم.
رهبر خاطر نشان کرد: آثار منتخب دو دور گذشته توسط مؤسسه راه ایمان در عمود ۳۰۹ در راهپیمایی پیاده‌روی اربعین نمایش داده خواهد‌شد.

شعیبی: ایده‌های خوبی دریافت کردیم
بهروز شعیبی، مدیر طرح و ایده‌پرداز رویداد تصویر دهم، در ادامه این نشست خبری توضیح داد: در سال چهارم امیدواریم ایده‌های خوبی دریافت کنیم. این فضا ما را به شکوفایی در فضای تصویر درباره امام‌حسین (ع) نزدیک خواهد کرد.
این فیلمساز گفت: فکر می‌کنم این نخستین‌قدم ما برای پرداختن به موضوع امام‌حسین (ع) خواهد‌بود. حوزه ادبیات و سینما به هم نزدیک هستند که در کشور ما هنوز جدی نیست. چقدر خوب است که ناشران و نویسندگان این پیشنهاد را به فیلمسازان بدهند که از آثارشان به عنوان منبع اقتباس شود. تمام تلاش ما برای ساخته‌شدن آثار است. هر آنچه بتوانیم برای اجرای فیلم داشته‌باشیم در کنار فیلمسازان با موضوع امام‌حسین (ع) هستیم. سینما سال‌ها از ادبیات به ویژه ادبیات مرتبط با امام‌حسین (ع) عقب است. حتی علاقه‌مندانی که ایده دارند، اما نمی‌خواهند خودشان بسازند می‌توانیم ایده‌ها را برای تولید در اختیار فیلمسازان دیگر قرار بدهیم.
جعفر الادیب، رئیس شبکه کربلا در ایران و نماینده آستان مقدسه حسینی با اشاره به حمایت تولیت آستان مقدس امام‌حسین (ع) بیان کرد: همیشه بر حمایت از چنین رویداد‌هایی تأکید داشتیم. تصور می‌کنم امسال آثاری از عراق هم خواهیم داشت. تأکید شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت آستان مقدس امام‌حسین (ع) این است که کار بین‌المللی‌تر باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
خبرهای مرتبط
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار