کد خبر: 767356
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
معاون برنامه‌ريزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از ايجاد کریدور بزرگراه ساحلی در جنوب کشور، از بندرکنارک در استان هرمزگان تا مرز شلمچه خبرداد.

امیر امینی گفت : کریدور بزرگراهی ساحلی، استان‌های جنوبی کشور را به صورت بزرگراه به هم متصل می‌کند و ۱۵۰ میلیارد تومان برای این طرح پیش‌بینی شده است.

وي افزود:بزرگراه دیر به بوشهر، دیلم به گناوه، برازجان به گناوه و اهرم به برازجان از طرح‌های مهم راهسازی است و تکمیل این طرح‌ها در دستور کار است.

اميني با اشاره به اینکه احداث راه‌آهن بوشهر یکی از طرح‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است،ادامه داد: طرح‌های ریلی کشور در برنامه ششم توسعه در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه در طرح راه‌آهن بوشهر ۲۵۰ کیلومتر طول راه آهن بوشهر تدوین شده است، بر لزوم اصلاح این طرح تاکید کرد وگفت : طول این طرح بیش از ۴۵۰ کیلومتر است و اگر به عسلویه متصل شود به ۶۵۰ کیلومتر می‌رسد و باید طرح اصلاح شود.

امینی افزود : صندوق توسعه حمل و نقل در کشور با تامین ۱۹ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی وزارت راه و شهرسازی و یک هزار میلیارد تومان سرمایه اولیه دولت ایجاد می‌شود که در توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل جاده‌ای و ریلی نقش مهمی دارد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار