کد خبر: 1239090
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
با شروع تابستان روز‌ها گرم‌تر و گرم‌تر شدند تا جایی که از نیمه تیرماه به بعد دمای برخی شهر‌ها حتی به بالای ۵۰ درجه سانتیگراد هم رسید. بوشهر هم از جمله مناطقی است که روز‌های داغی را تجربه می‌کند.
حوریه ملکی

جوان آنلاین: بعد از بهار معتدل که بارش‌های خوبی هم به همراه داشت حالا تابستان زورش را به رخ می‌کشد و با گرمایی که بر شهر‌های ایران تحمیل می‌کند، نشان می‌دهد روز‌های داغی در راه است. افزایش دما و به تبع آن گرمای بالای ۴۰ درجه در بوشهر باعث شده تا ساعات استفاده از وسایل سرمایشی افزایش یابد و همین موضوع میزان مصرف برق را به شدت بالا برده است، به نحوی که اعلام شده رکورد مصرف برق در استان شکسته شده است. 
 
با شروع تابستان روز‌ها گرم‌تر و گرم‌تر شدند تا جایی که از نیمه تیرماه به بعد دمای برخی شهر‌ها حتی به بالای ۵۰ درجه سانتیگراد هم رسید. بوشهر هم از جمله مناطقی است که روز‌های داغی را تجربه می‌کند. بر همین اساس میزان استفاده از وسایل سرمایشی به ویژه کولر‌های گازی افزایش چشمگیری داشته و همین مسئله مصرف برق را به شدت بالا برده است. با توجه به نوع اقلیم بوشهر، استفاده از کولر‌های آبی امکانپذیر نیست. به همین دلیل طی سال‌های اخیر تعداد کولر‌های گازی در خانه‌ها افزایش یافته و با وجود کمبود منابع تأمین برق، مشکلات زیادی به وجود آمده است. 
بر اساس قانون، هر استان سهم مشخصی را از برق تولیدی کشور دارد و با توجه به سراسری بودن شبکه برق، باید بر اساس میزان تعیین شده و کمتر از پیک بار تعریف شده مصرف داشته باشد. 
طی روز‌های اخیر و به دنبال افزایش گرما و رطوبت هوا در سطح استان بوشهر، مردم نیز استفاده بیشتری از وسایل سرمایشی به‌ویژه کولر‌های گازی دارند که باعث شده است مصرف برق به اوج برسد و در این زمینه رکورد‌های جدیدی ثبت شود. 
به گفته کارشناسان حوزه برق، بخش قابل توجهی از مصرف برق خانگی در کل کشور مربوط به وسایل سرمایشی است و در این میان کولر‌های گازی از پرمصرف‌ترین وسایل برقی به شمار می‌آیند. 
آنطور که مدیرکل هواشناسی بوشهر عنوان کرده است، طی روز‌های اخیر دمای هوای استان افزایش چشمگیری داشته و در برخی از شهر‌ها از ۵۰ درجه نیز عبور کرده است. 
فرج‌الله شکوهی‌پور می‌گوید: «در چند روز اخیر دمای هوا در شهر شبانکاره به ۵۱ و در خورموج و آب‌پخش به ۴۹، برازجان و اهرم به ۴۸درجه سانتیگراد رسید.»
البته رطوبت هم مزید بر علت شده است. به گفته مدیرکل هواشناسی بوشهر میزان شرجی و رطوبت در گناوه به ۹۹ درصد، در خارگ و بوشهر به ۹۳ درصد و در بهرگان دیلم و بندر دیر به ۹۰ درصد رسیده است. 
با در نظر داشتن این موضوع که دما در روز‌های آینده بالاتر رفته و روند افزایشی رطوبت هم ادامه خواهد داشت، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اعلام کرده است در حال حاضر با افزایش ۱۰درصدی مصرف برق نسبت به پارسال مواجهیم و از مردم تقاضا داریم برای پایداری برق در مصرف آن صرفه‌جویی کنند. 
غلامرضا حشمتی با تأکید بر اینکه شاهد افزایش ۵/۱ درجه‌ای دما نسبت‌به دوره بلندمدت بوده‌ایم، می‌گوید: «۷۰ درصد برق مصرفی در استان در بخش خانگی و لوازم سرمایشی است.»

برچسب ها: بوشهر ، مصرف برق ، فصل گرما
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار