کد خبر: 1238825
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۰
برون‌گرا‌ها (یا آدم‌های جمع‌گرا و پرجنب و جوش و همیشه فعال در صحنه) بیشتر در مورد فعالیت‌های اجتماعی و روزمره‌شون پست و استوری میذارن. 

 جوان آنلاین: امید امانی در کانال تلگرامی خود نوشت: گروهی از پژوهشگران دانشگاه برونل (Brunel) انگلیس تو یه بررسی جالب و جذاب دنبال این بودن ببینند «آیا از نوع پست و استوری‌های یه نفر میشه به رگه‌های اصلی شخصیت اون فرد پی برد؟!»
واسه رسیدن به جواب، تیم پژوهش ۵۵۵ کاربر فعال شبکه‌های اجتماعی که همگی بالای ۱۸سال داشتن و تو حوزه‌ها و شغل‌های مختلفی فعالیت می‌کردن رو انتخاب کردن و در مرحله اول شروع به تکمیل یه مجموعه پرسشنامه‌های رفتاری و مصاحبه‌های عمیق در مورد زندگی و چند و، چون فعالیت اون‌ها در شبکه‌های اجتماعی کردن تو مرحله دوم برای بررسی محتوای پیج و نوع فعالیت‌های کاربران، محتوای پست، استوری، لایک، فالو و حتی کامنت‌های افراد رو به شکلی دقیق و عمیق مورد بررسی قرار دادند. این پژوهش قشنگ پنج یافته مهم داشت:
۱) برون‌گرا‌ها (یا آدم‌های جمع‌گرا و پرجنب و جوش و همیشه فعال در صحنه) بیشتر در مورد فعالیت‌های اجتماعی و روزمره‌شون پست و استوری میذارن. 
۲) آدم‌های با عزت نفس پایین، بیشتر در مورد شریک عاطفی خودشون پست میذارن. ساده‌تر بخوام بگم؛ دائم پز شریک عاطفی‌شون رو میدن و عشق‌شون رو مدام به رخ می‌کشند. 
۳) افراد وجدان‌گرا یا تیپ وظیفه‌شناس (یا آدم‌های متعهد به وظایف، اخلاق‌مدار، اهل منطق و برنامه‌ریزی) بیشتر در مورد بچه‌هاشون پست و استوری میذارن. 
۴) آدم‌های با رگه‌هایی از خودشیفتگی (نارسیسیست) از شبکه‌های اجتماعی برای جلب توجه و گرفتن تأیید دیگران استفاده می‌کنن و در مورد موفقیت‌هاشون، ورزش و رژیم غذایی‌شون و من چه خفنم‌هاشون! بیشتر پست و استوری میذارن. 
۵) و در نهایت، آدم‌های اهل تجربه و کنجکاو نسبت به چیز‌های جدید، در مورد مسائل فکری و خردورزانه بیشتر پست میذارن و به اشتراک‌گذاری اطلاعات علاقه دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار