کد خبر: 1255915
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰
بعد از نیم قرن، آسفالت جاده بین مزارع خضری دشت بیاض رفت و آمد ۲ هزار کشاورز و کامیون‌داران را تسهیل و امن کرد
باید راهبری باشد تا بقیه هم دست‌به‌دست هم دهند و گرهی را باز، مطالبه‌ای را محقق و خواسته‌ای را اجابت کنند. همانند اقدامی که بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی با پیشقدم شدن و همراهی و همیاری شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض، کشاورزان و کامیون‌داران برای آسفالت جاده بین مزارع قطب کشاورزی انجام داد. 
محمد‌رضا هادیلو

جوان آنلاین: اقدامات سازمان بسیج سازندگی در استان‌ها فقط به پروژه‌های این نیرو و اردو‌های جهادگرانش ختم نمی‌شود. در بسیاری موارد بسیج با مشارکت و کمک به سازمان‌ها و نهاد‌های دیگر دست به کار‌های بزرگی می‌زند که سال‌های سال روی زمین مانده بود؛ اقداماتی که به یکباره گره از مشکلات جمع زیادی از شهروندان باز می‌کند. در خراسان جنوبی بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا با شناسایی یکی از مهم‌ترین نیاز‌های این منطقه پیشقدم شده و با کمک کشاورزان، کامیو‌ن‌داران و شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض جاده بین مزارع قطب کشاورزی این استان را آسفالت کرده است. بیش از نیم قرن بود که این مسیر چشم به راه بازسازی بود تا ساکنان و فعالان اقتصادی بتوانند به راحتی آمد و شد کنند. 
 
باید راهبری باشد تا بقیه هم دست‌به‌دست هم دهند و گرهی را باز، مطالبه‌ای را محقق و خواسته‌ای را اجابت کنند. همانند اقدامی که بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی با پیشقدم شدن و همراهی و همیاری شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض، کشاورزان و کامیون‌داران برای آسفالت جاده بین مزارع قطب کشاورزی انجام داد. 
مدیریت و پیشبرد کار‌ها به این صورت بود که عملیات زیرسازی را کامیون‌داران و کاربران این جاده بین مزارع متقبل شدند، آسفالت و قیر را بسیج سازندگی مهیا کرد و در نهایت خواسته‌ای بعد از سال‌ها محقق شد. 
مطالبه‌ای که در این منطقه وجود داشت، به‌پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برمی‌گردد. آن هم در قطب کشاورزی خراسان جنوبی به‌واسطه بهره‌مند بودن از دو شرکت سهامی زراعی. 
حالا بعد از نیم‌قرن این خواسته محقق شده و آن چندکیلومتری هم که هنوز کار‌های عمرانی‌اش باقی‌مانده است به طور حتم اگر مسئولان همانند ۵/۶ کیلومتر قبلی به کامیون‌داران، کشاورزان و شرکت سهامی زراعی دست یاری دهند، آن‌ها دوباره آستین همت را بالا می‌زنند و با دست‌به‌دست هم دادن یکدیگر ۵/۳ کیلومتر باقیمانده را آسفالت می‌کنند. 
با آسفالت این جاده کشاورزی یا بهتر است بگویم جاده بین مزارع خضری دشت بیاض، علاوه بر اینکه از بار ترافیکی و مخاطرات شریان اصلی و مواصلاتی قائن- دهشک کاسته می‌شود، کشاورزان، کامیون‌داران و ساکنان روستا‌های این منطقه نیز با خیالی راحت‌تر در این مسیرکشاورزی تردد می‌کنند. 
 جاده‌ای برای کاهش تلفات و تصادفات
چند روز پیش بود که روبان بهره‌برداری از ۵/۶ کیلومتر جاده بین مزارع خضری دشت بیاض با کمک گروه‌ها و بهره‌برداران این منطقه بریده شد. جاده‌ای که قیرش به همت و کمک بسیج سازندگی خراسان جنوبی تأمین شد و به امید امنیت بیشتر برای کسانی که از آنجا عبور می‌کنند، کار‌ها انجام شد. 
حالا این جاده هموار شده و مسیری سبز و امن را پیش‌روی بهره‌برداران آن قرار داده است. همچنین ترانزیت حمل تولیدات و محصولات کشاورزی شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض و کشاورزان این منطقه را نیز سهل و آسان کرده است. 
اما تا تحقق کامل این مطالبه ۵/۳ کیلومتر دیگر باقی مانده است که بهره‌برداران این درخواست و نیاز ضروری را با مدیران بسیج سازندگی و سپاه انصارالرضا در میان گذاشته و آن‌ها نیز قول داده‌اند تا قیر مورد نیاز را به صورت رایگان تأمین کنند و در اختیار بخش راهسازی قرار دهند. 
مدیرعامل شرکت سهامی و زراعی خضری دشت بیاض در این رابطه می‌گوید: «از زمان تأسیس این شرکت سهامی زراعی که به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد، خواسته بهره‌برداران این قطب کشاورزی خراسان جنوبی آسفالت این جاده کشاورزی بود، اما طی نیم قرن گذشته چندان به این مطالبه مردمی به واسطه هزینه‌های بالایی که داشت توجه نمی‌شد.»
محمدرضا غضنفری با بیان اینکه چندی پیش این موضوع را با بسیج سازندگی در میان گذاشتیم، ادامه می‌دهد: «بعد از طرح این درخواست بسیج سازندگی قیر مورد نیاز را متقبل شد و سپس کامیون‌دارانی که در این مسیر تردد می‌کنند و کشاورزان خضری دشت بیاض نیز دست یاری و همراهی به شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض دادند تا زیرسازی ۵/۶ کیلومتر از این مسیر ۱۰ کیلومتری را انجام دهند.»
به گفته وی، شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض برای زیرسازی این جاده کشاورزی متعهد شد و در ادامه با همیاری کشاورزان و کامیوان داران و تأمین قیر رایگان از طرف بسیج که کمک بسیار بزرگی به شمار می‌آمد، طی ۷۵ روز ۵/۶ کیلومتر از این مسیر آسفالت شد و مورد بهره‌برداری کاربران آن که حدود ۲ هزار کشاورز و همچنین کامیون‌داران هستند قرار گرفت. 
مدیرعامل شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض هزینه آسفالت این مسیر ۵/۶ کیلومتری را ۹ میلیارد تومان اعلام می‌کند و می‌افزاید: «از این جاده کشاورزی سالانه ۹ هزار تن چغندر قند، ۵/۴ هزار تن غلات و ۳ هزار تن علوفه دامی تولید شده از سوی شرکت سهامی زراعی برداشت و همچنین تولید کشاورزان این منطقه ترانزیت می‌شود.»
غضنفری از این جاده به‌عنوان یک جاده کشاورزی با تردد بالا به‌واسطه عبور کامیون‌داران برای جابه‌جایی محصولات کشاورزی و تردد وسایط نقلیه ۲ هزار کشاورز منطقه یاد کرده و تأکید می‌کند: «تا پیش از این به‌واسطه اینکه مسیر ۱۰ کیلومتری جاده بین مزارع، خاکی و ناهموار بود کشاورزان و کامیون‌داران از جاده اصلی قائن - دهشک استفاده می‌کردند که مخاطرات بسیاری هم برای کشاورزان و هم مسافران و شهروندانی که از آنجا عبور و مرور می‌کردند، داشت و سالانه تصادفات زیادی در آن رخ می‌داد و چند نفر در این مسیر جانشان را از دست دادند و تعداد زیادی نیز مجروح و معلول شدند.»
به گفته وی با آسفالت این جاده کشاورزی دیگر هم از بار ترافیکی جاده اصلی و هم مخاطراتی که برای کشاورزان و کاربران جاده‌ای به همراه داشت، کاسته می‌شود و به طور حتم در آینده این موضوع بیش‌ازپیش نمود خواهد یافت. 
مدیرعامل شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض در ادامه به خواسته کشاورزان و کامیون‌داران برای آسفالت ۵/۳ کیلومتر باقیمانده از این مسیر ۱۰ کیلومتری اشاره می‌کند و یادآور می‌شود: «این شرکت انجام عملیات زیرسازی ۵/۳ کیلومتر باقیمانده را متقبل می‌شود به‌شرطی که بعد از تأمین قیر آن از سوی بسیج سازندگی، همه دست به دست هم دهند تا در کمترین زمان ممکن کار‌ها به نتیجه برسد.»
غضنفری می‌افزاید: «این درخواست و مطالبه در روز بهره‌برداری از این جاده با مدیران استانی و محلی در میان گذاشته شد و آن‌ها قول دادند قیر رایگان را تأمین کنند و کامیون‌داران و کشاورزان هم مانند قبل دست یاری دهند تا این ۱۰ کیلومتر جاده کشاورزی آسفالت شود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار