کد خبر: 1239740
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
قرار است هواپیما‌های لیلیوم (تاکسی هوایی) در سال ۲۰۲۶ پرواز را در عربستان سعودی شروع کنند.

جوان آنلاین:  خبرگزاری امریکایی بلومبرگ خبر داد شرکت آلمانی لیلیوم "Lilium NV" تعداد ۱۰۰ تاکسی پرنده برقی را به یک شرکت هواپیمایی دولتی عربستان سعودی می‌فروشد.

مذاکرات برای این قراداد از اواخر سال ۲۰۲۲ شروع شد. قرار است در اواخر ماه جاری میلادی این شرکت تازه تاسیس امضای این قرارداد را در دفتر مرکزی خود در نزدیکی مونیخ آلمان اعلام رسمی کند.

این هواپیما‌های تاکسی پرنده، برقی هستند و در نتیجه، هیچ آلودگی تولید نمی‌کنند.

بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه جزئیات این معامله را منتشر کرد. سخنگوی این شرکت آلمانی از اظهارنظر در این باره خودداری کرد. رویترز اولین رسانه‌ای بود که خبر این سفارش بزرگ را به صورت اختصاصی منتشر کرد.

قرار است هواپیما‌های لیلیوم (تاکسی هوایی) در سال ۲۰۲۶ پرواز را در عربستان سعودی شروع کنند.

بسیاری از کشور‌ها تلاش می‌کنند تاکسی پرنده را برای کاهش شدت ترافیک در شهر‌های خود استفاده کنند. در سال‌های اخیر برخی شرکت‌ها از جمله شرکت چینی ایهانگ (EHANG) و شرکت آلمانی فولوکوپتر Volocopter توانستند با موفقیت تاکسی‌های پرنده را راه اندازی کنند.

در سال ۲۰۱۹ نیز شرکت اسپانیایی فناوری "تکنالیا"، از اولین نمونه تاکسی پرنده بدون سرنشین و ویژه جابجایی تنها یک نفر رونمایی کرد.
این تاکسی پرنده بدون سرنشین می‌تواند محموله ایی به اندازه ۱۵۰ کیلوگرم جابجا کند. ارتفاع پروازی این پهپاد از ۱۰۰ تا ۳۰۰ متر می‌رسد. همچنین می‌تواند مسافت ۱۵ کیلومتری را در ۱۵ دقیقه طی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار