کد خبر: 1237080
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
رئیس شورای شهر تهران:
رئیس شورای شهر تهران در خصوص نرخ تاکسی‌های برقی گفت: تاکسی‌های برقی موظف هستند نرخ کرایه‌های خود را همانند تاکسی‌های معمولی دریافت کنند تا در آینده درخصوص نرخ آنها تصمیم‌گیری شود.

جوان آنلاین: مهدی چمران امروز در دویست و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز ۴ دستور جلسه گزارش حسابرسی از شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت و در ادامه نیز بررسی چند پرونده باغ در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی درباره تاثیرگذاری حوزه حمل و نقل عمومی در پایتخت افزود: کارهای کارشناسی در این حوزه توسط شهرداری تهران و سایر مجموعه‌های بیرون شهرداری انجام شده است.

چمران در ادامه با اشاره به ارائه پیشنهادی در خصوص کاهش بار ترافیک و آلودگی هوا در محدوده بازار تصریح کرد: طرحی در این خصوص آماده شده تا ما خروج و ورود کالا به بازار و همچنین عمومی مردم را به گونه‌ای جلو ببریم که شاهد بار ترافیکی کمتری در این محدوده باشیم.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مسئله حمل و نقل عمومی در پایتخت یک مسئله چند وجهی است، تصریح کرد: نمی‌توان به صورت یک طرفه به این موضوع نگاه دارد و ابعاد مختلفی دارد که باید مورد دقت قرار بگیرد.

وی همچنین در ارتباط با ورود واگن‌ها و اتوبوس‌های چینی به پایتخت گفت: امیدواریم بنا بر بازه زمانی تعیین شده شاهد ورود این دستگاه‌ها باشیم و ان‌شاءالله دیرتر از زمان اعلام شده نباشد و حتی امیدواریم زودتر از زمان اعلام شده، واگن‌های مترو و اتوبوس‌های چینی وارد پایتخت شوند.

چمران افزود: البته اخیرا تیمی از کارشناسان مترو سفری به چین را داشتند و نخستین رام از قطارهای چینی ساخته شده که مورد تایید کارشناسان مترو قرار گرفته و ان‌شاءالله روند ساخت واگن‌های مترو تسریع خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در خصوص احداث یک خط تراموا در پایتخت گفت: این خط قرار است به صورت آزمایشی و نمایشی در تهران مشغول به کار شود و همانطور که پیش از این گفته شده بود چرخ‌های آن به صورت لاستیکی خواهد بود. همچنین یک رام قطار در قالب تراموا قرار است به صورت رایگان از شرکت چینی به شهرداری تهران داده شود.

وی درباره نرخ تاکسی‌های برقی گفت: در ارتباط با این مسئله نرخی در مصوبه شورا تعیین نشده است و این مسئله به سازمان تاکسیرانی واگذار شده البته ما از مدیرعامل این سازمان خواستیم فعلا افزایش کرایه‌ها برای تاکسی‌ها پیش‌بینی نشود.

چمران تاکید کرد: با این شرایط تاکسی‌های برقی موظف هستند نرخ کرایه‌های خود را همانند تاکسی‌های معمولی دریافت کنند تا در آینده درخصوص نرخ آنها تصمیم‌گیری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار