کد خبر: 1233537
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
صعود یک پله‌ای بانوان در آسیا دلچسب بود
علی‌اکبری، سرمربی تیم مردان در گفتگو با ایسنا از عملکرد شاگردانش ابراز رضایت کرد: «ازبک‌ها در هر دو بخش آقایان و زنان با تیم کامل و اصلی خود حضور یافته بودند و آمده بودند تا نتیجه بگیرند.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: سیزدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا با نایب‌قهرمانی تیم مردان به پایان رسید. میزبانی این رقابت‌ها در تهران اتفاق مهم و قابل‌توجهی برای کوراش، فدراسیون ووشو و ورزش ایران بود. در روز دوم رقابت‌ها و در حالی که خبری از حضور مسئولان کمیته ملی المپیک در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی نبود، مردان کوراش کشورمان نیز همانند تیم بانوان مقام نایب‌قهرمانی آسیا را به دست آوردند. شاگردان الیاس علی‌اکبری با کسب یک مدال طلا، پنج نقره و یک برنز نایب‌قهرمان شدند. ازبک‌ها با پنج طلا، یک نقره و یک برنز مقام قهرمانی را از آن خود کردند و تاجیکستان هم به مقام سومی رسید. الیاس پاکدل (مدال طلا)، مهدی قره‌قاش، مجید وحید بریمانلو، رامین احمدزاده، امید تازتک، مسعود قوی‌بازو (نقره) و علیرضا نیک‌سرشت (مدال برنز) مدال‌آوران کشورمان در این رقابت‌ها بودند. 
علی‌اکبری، سرمربی تیم مردان در گفتگو با ایسنا از عملکرد شاگردانش ابراز رضایت کرد: «ازبک‌ها در هر دو بخش آقایان و زنان با تیم کامل و اصلی خود حضور یافته بودند و آمده بودند تا نتیجه بگیرند. بعد از ازبک‌ها در بخش تیمی روی سکوی دوم آسیا قرار گرفتیم و همیشه با ازبک‌ها که رقیب سنتی هستیم، مسابقات سختی داشتیم. همواره تیم‌های بزرگ بعد از تورنمنت‌های مهم پوست‌اندازی می‌کنند و ما هم بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو از ترکیب اصلی خودمان خیلی دور شدیم و سعی داریم تغییر نسل دهیم. مدال‌آوران ما در هانگژو اینجا نبودند و با ترکیبی جوان در قهرمانی آسیا حاضر شدیم. ۶۰ درصد تیم ما همین الان می‌توانند در قهرمانی جهان جوانان روی تاتامی بروند و این یعنی ما باید به جوانان اعتماد کنیم و به فکر پشتوانه‌سازی هستیم.» تیم بانوان نیز در قهرمانی آسیا مقام دوم را به دست آورد. شاگردان بتول پاک‌روح با کسب دو مدال طلا، سه نقره و سه برنز بعد از ازبک‌ها سکوی نایب‌قهرمانی را از آن خود کردند. سرمربی تیم‌ملی کوراش بانوان صعود یک پله‌ای در آسیا را نتیجه‌ای دلچسب خواند. پاک‌روح در گفتگو با تسنیم با اشاره به این موضوع گفت: «توانستیم نتیجه دلچسبی کسب کنیم. بعد از سال ۱۴۰۰ که تیم بانوان در قهرمانی آسیا در تاجیکستان روی سکوی سوم ایستاد، یک پله صعود کردیم و خدا را شکر نایب‌قهرمان شدیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار