کد خبر: 1228345
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
مستند اخراج شده (Expelled) که پیش از این در سال ۸۸ در بخش مستند جشنواره فیلم فجر، از کشور آمریکا، شرکت کرده بود، به بررسی نظریه داروین و مخالفان آن می‌پردازد.

جوان آنلاین: مستند «اخراج شده» (Expelled) درباره دانشمندانی است که در امریکا مخالف دیدگاه به وجود آمدن جهان به صورت تصادفی و براساس تئوری داروین بوده اند و به همین دلیل از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شده اند.

مستند اخراج شده (Expelled) که پیش از این در سال ۸۸ در بخش مستند جشنواره فیلم فجر، از کشور آمریکا، شرکت کرده بود، به بررسی نظریه داروین و مخالفان آن می‌پردازد.

این فیلم مستند ۹۸ دقیقه ­ای با واکنش‌های متعددی از طرف رسانه‌های طرفدار نظام سرمایه داری آمریکا مواجه شد به طوری که به آن جایزه گوجه فرنگی فاسد، داده شد.

مستند «اخراج شده» (Expelled) درباره دانشمندانی است که در امریکا مخالف دیدگاه به وجود آمدن جهان به صورت تصادفی و یا انتخاب طبیعی بوده‌اند و به همین دلیل از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شده اند.

تهیه کننده مستند با بزرگترین داروینیست‌های جهان مثل پروفسور داوکینز به صحبت می‌نشیند و دلایلشان را در اینکه چرا جهان نمی‌تواند یک خالق داشته باشد به چالش می‌کشاند.

همچنین کارگردان این مستند با سفر به آلمان و دیدار از کوره‌های آدم سوزی (هولوکاست) و کشتارگاه‌های بیماران روانی، مبادی تفکر نازیسم را به عنوان نمونه‌ای از داروینیسم اجتماعی، طی مصاحبه با محققان این دیدگاه بررسی می‌کند.

داود مرادیان در این قسمت از برنامه «کافه مستند» میزبان کارشناسان خبره مسایل آمریکاست تا کنار آن‌ها به تماشای این مستند بنشیند و درباره موضوع این مستند با آن‌ها گپ بزند.

این مستند به کارگردانی ناتان فرانکوفسکی و به نویسندگی بن اشتاین محصول سال ۲۰۰۸ آمریکاست که برای نخستین بار با دوبله اختصاصی در برنامه کافه مستند از رسانه ملی پخش خواهد شد.

«کافه مستند» برنامه ویژه پخش و گفتگو درباره مستند‌های خاص است که هر هفته روز‌های جمعه ساعت ۲۱ از شبکه افق سیما پخش می‌شود. این برنامه محصول گروه مستند شبکه افق است که تهیه کنندگی آن را محمدعلی محمددوست به عهده دارد.

برچسب ها: مستند ، آمریکا ، دانشگاه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار