کد خبر: 730663
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
دوربين صداو سيما به کميسيون‌هاي مجلس رفت
محمد صادقي
بعد از آنکه امريکايي‌ها جلسه پرسش و پاسخ نمايندگان کنگره با تيم مذاکره‌کننده امريکا در مذاکرات هسته‌اي را به صورت زنده از شبکه‌هاي تلويزيوني خود پخش کردند، صداوسيما نيز در اقدامي مشابه، جلسه تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي کشورمان را با نمايندگان مجلس پخش کرد تا اقدامي نو و پيشرو در حوزه رسانه صورت گيرد.
به دنبال توافق هسته‌اي صورت گرفته ميان کشورمان و گروه 1+5، هم‌اکنون ديپلمات‌هاي ايراني و امريکايي در حال رايزني با نمايندگان مجالس خود هستند تا آنها را در جريان مذاکرات قرار دهند و به سؤالات مطرح شده توسط نمايندگان پاسخ دهند. شبکه خبر نيز که جلسات تيم وزارت امور خارجه امريکا را با نمايندگان مجلس به صورت زنده و با ترجمه همزمان پخش مي‌کرد، اين بار دوربين خود را به کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس برد. عصر ايران در اين باره نوشت: اين براي نخستين بار است که مطالب مطرح شده در يکي از کميسيون‌هاي داخلي مجلس شوراي اسلامي به صورت کامل از تلويزيون ايران پخش مي‌شود. در اين مذاکرات و در جلسات جداگانه‌اي، عباس عراقچي معاون وزير خارجه ايران و علي‌اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي ايران با حضور در کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي به سؤالات اعضاي کميسيون درباره توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 پاسخ دادند.
اقدام شبکه خبر در پوشش مذاکرات کميسيون در صورتي که ملاحظات امنيتي و خطوط قرمز رسانه‌اي اجازه دهد مي‌تواند در موارد ديگر نيز ادامه پيدا کند و گام مؤثري در دسترسي شهروندان ايراني به اطلاعات باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار