کد خبر: 1237471
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
لیلاز، اقتصاددان اصلاح‌طلب: 
آقای رئیسی در حوزه اقتصاد موفق بود ولی کسی حاضر نیست این را بگوید؛ اصلاح‌طلبان بی‌انصافی می‌کنند! در حوزه اقتصاد آقای رئیسی موفق‌تر از چیزی بود که تصور می‌شد ولو اینکه کسی حاضر نیست این را بگوید. 

جوان آنلاین: سعید لیلاز، اقتصاددان اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در اظهار نظری گفته است: آقای رئیسی در حوزه اقتصاد موفق بود ولی کسی حاضر نیست این را بگوید؛ اصلاح‌طلبان بی‌انصافی می‌کنند! در حوزه اقتصاد آقای رئیسی موفق‌تر از چیزی بود که تصور می‌شد ولو اینکه کسی حاضر نیست این را بگوید. 
این فعال اصلاح‌طلب در گفت و گویی با بیان اینکه هیچ شاخص اقتصادی نیست که الان وضعیتش بهتر از سال ۱۴۰۰ نباشد، تصریح کرده است: حتی در برخی موارد ما از سال ۱۳۹۶ هم عبور کردیم مثل حجم تولید ناخالص داخلی که بیشتر از سال ۹۶ است. 
لیلاز در پاسخ به این پرسش که شما برخلاف اکثریت اصلاح‌طلبان که منتقد وضعیت اقتصادی آقای رئیسی بودند، معتقدید ایشان کارنامه‌شان خوب است؟ پرده از یک نفاق درونی جریان اصلاحات برداشته و گفته است: بله.... احزاب سیاسی برای اهداف خودشان بی‌انصافی می‌کنند. 
اظهارات لیلاز در خصوص عملکرد موفق اقتصادی دولت شهید رئیسی، در حالی است که طی سه سال گذشته جریان اصلاحات همواره در تخطئه و نفی موفقیت‌های دولت سیزدهم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و با سیاه‌نمایی از وضع کشور، گوی سبقت را از دشمنان شناخته شده نظام اسلامی هم ربوده‌اند و اکنون هم در رقابت‌های انتخاباتی ضمن تشدید حملات به عملکرد دولت رئیسی و مدافعان تداوم راه آن شهید، از کسانی به عنوان ناجی و طبیب اقتصاد ایران یاد می‌کنند که بیشترین خسارات اقتصادی را به کشور در دهه ۹۰ وارد کردند. با این سیاه‌نمایی‌ها، سخنان لیلاز در خصوص بی‌انصافی اصلاح‌طلبان و برخورد سیاسی آن‌ها با دولت رئیسی، قابل درک‌تر است. 
سعید لیلاز از اقتصادانان جریان اصلاحات است که نام او با فایل صوتی محمد جواد ظریف گره خورده است، فایلی که در ماه‌های پایانی دولت روحانی در قالب تاریخ شفاهی وزرای دولت‌های یازدهم و دوازدهم زیر نظر حسام الدین آشنا رئیس وقت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ضبط شد و یکباره سر از فضای مجازی درآورد. اتفاقی که باعث شد آشنا از مسئولیت خود برکنار شود و جایش را به علی ربیعی بدهد. 
برخی انتشار آن را آگاهانه و برخی ناشی از نفوذ عنوان کردند. در آن فایل بیش از سه ساعته محمد جواد ظریف وزیر وقت امورخارجه در تبیین عملکرد خود ضمن حمله به سردار شهید سلیمانی، میدان را مانع و مزاحم دیپلماسی توصیف کرده بود. در بخش‌هایی از این گفتگو ظریف، به صراحت برخی از شکست‌های حوزه دیپلماسی را به علت ترجیح میدان (سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی و فعالیت‌های سردار سلیمانی) بر مذاکره در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار