کد خبر: 1237700
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
اصلاح‌طلبان در کارزار انتخابات جاری گویا زیادی احساس خطر کرده‌اند که خلاف شعار‌های همیشگی خود در احترام به جریان آزاد اطلاع‌رسانی و آزادی بیان در مطبوعات و رسانه‌ها مسیر شکایت‌بازی و ترساندن رسانه‌های غیر حامی خود را در پیش گرفته‌اند. 

جوان آنلاین: ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان از فهرست طولانی رسانه‌هایی پرده‌برداری کرد که مورد شکایت این ستاد قرار گرفته‌اند! 
رسانه‌های حامی پزشکیان متن نامه‌ای را منتشر کرده‌اند که علی عبدالعلی‌زاده، رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان به رئیس قوه قضائیه، رئیس ستاد انتخابات کشور و همچنین دادستان کل کشور و سخنگوی شورای نگهبان مدعی «مداخلات آشکار و نهان» برخی رسانه‌های به زعم او «حاکمیتی» در انتخابات «علیه پزشکیان و تبلیغ به نفع رقیب» شده است. او در این نامه مشخصاً از روزنامه‌های کیهان و جوان و فرهیختگان و خبرگزاری‌های فارس و تسنیم و دانشجو نام برده است. عبدالعلی‌زاده خواستار رسیدگی قضایی و در واقع برخورد با این رسانه‌ها شده است. 
اصلاح‌طلبان در کارزار انتخابات جاری گویا زیادی احساس خطر کرده‌اند که خلاف شعار‌های همیشگی خود در احترام به جریان آزاد اطلاع‌رسانی و آزادی بیان در مطبوعات و رسانه‌ها مسیر شکایت‌بازی و ترساندن رسانه‌های غیر حامی خود را در پیش گرفته‌اند. 
علی عبدالعلی‌زاده البته پیوستی برای این نامه در نظر نگرفته و مصداق‌های ادعای خود را مورد اشاره قرار نداده است. گویا همه رسانه‌ها باید حامی مسعود پزشکیان باشند و اگر حامی او نبودند، باید با آن‌ها برخورد قضایی شود! روزنامه جوان در این ایام جز توصیه به دو کاندیدای مرحله اول انتخابات برای معرفی برنامه‌ها و کابینه خود یا هشدار در خصوص حضور برخی افراد در ستاد انتخاباتی چه کرده است؟
اکنون هم توصیه به پزشکیان این است که با توصیه و انتقادات اهل رسانه صبوری کنند. شاید در انتخابات پیروز شدید و قرار است چهار سال در رأس قوه مجریه باشید، نمی‌شود که همه منتقدان را از دم تیغ شکایت بگذرانید! شاید هم ستاد مذکور از هم اکنون، برنامه پرونده‌سازی چهارساله برای رسانه‌های منتقد را در دولت احتمالی خود کلید زده است!
در ایام پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ هم جوان با شکایت غیررسمی حسن روحانی روبه‌رو شد. یعنی این تلاش اصلاح‌طلبان برای بستن دهان منتقدان خاطره‌ای است که در سال‌های دولت روحانی هم با بسیاری رسانه‌ها همراه بوده است. روحانی صبر کرد در انتخابات پیروز شد و بعد اعتراض به رسانه را شروع کرد، ستاد پزشکیان گویا همان اندک صبوری را هم ندارد و هنوز روشن نیست به پاستور خواهد رفت یا نه، چراغ بستن دهان منتقدان را روشن کرده است! همین نوع رویکرد باعث می‌شود این هراس به وجود بیاید که اگر دولت در دست چنین افرادی قرار بگیرد، چگونه تعاملی با رسانه و اهل رسانه خواهند داشت. اکنون که دوران قبل انتخابات و زمان جذب حداکثری کاندیدا‌ها و ستاد‌ها برای جذب رأی است و به قول معروف همه مهربان هستند، وضعیت این است، در فردای پیروزی احتمالی و وقتی دیگر به جذب رأی نیازی ندارند، تعامل این جماعت با اهل رسانه چگونه خواهد بود؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار