کد خبر: 719757
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
نيروهاي انصارالله و ارتش يمن با حمله به پايگاه‌هاي نظامي الرديف و المعزاب در شهر نجران بار ديگر با وارد كردن ضربات سنگين به نيروهاي مرزي عربستان در خاك اين كشور پيشروي كردند. به رغم اعزام نيروهاي سعودي در مرز با يمن انصارالله همچنان به پيشروي‌هاي آرام خود در عمق خاك عربستان ادامه مي‌دهد.
نيروهاي انصارالله و ارتش يمن با حمله به پايگاه‌هاي نظامي الرديف و المعزاب در شهر نجران بار ديگر با وارد كردن ضربات سنگين به نيروهاي مرزي عربستان در خاك اين كشور پيشروي كردند. به رغم اعزام نيروهاي سعودي در مرز با يمن انصارالله همچنان به پيشروي‌هاي آرام خود در عمق خاك عربستان ادامه مي‌دهد.
همزمان با تشديد حملات جنگنده‌هاي سعودي، نيروهاي يمني نيز با حمله به شهرهاي مرزي عربستان و وارد كردن ضربات سنگين به نيروهاي مرزباني عربستان، آرام آرام به پيشروي در خاك اين كشور نيز ادامه مي‌دهند و هر روز گزارش‌هايي از كشته شدن چند تن از نيروهاي نظامي سعودي توسط نيروهاي انصارالله و قبايل يمن منتشر مي‌شود.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه المسيره، ساعاتي پس از حمله به پايگاه نظامي الرديف در عربستان و انهدام تجهيزات و طرد نظاميان سعودي از آن، نيروهاي كميته‌هاي مردمي با پشتيباني نيروهاي مسلح توانستند پايگاه نظامي المعزاب را در جازان عربستان به تصرف خود درآورند. جمعه شب كميته‌هاي مردمي و نيروهاي ارتش يمن، نظاميان سعودي را با وجود مواضع مستحكمي كه در پايگاه داشتند، وادار به عقب نشيني و تعدادي از خودروهاي نظامي سعودي‌ها را منهدم كردند. ارتش يمن همچنين مناطق المجروب شمالي و جنوبي، الغاويه و الربحان را به تصرف خود درآورد. نيروهاي ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن در ساعات شب ده‌ها موشك به پايگاه‌هاي نظامي مختلف در عربستان شليك كردند. كميته‌هاي مردمي در مرزهاي شمال شرقي نيز به گلوله باران مواضع سعودي‌ها در نجران ادامه مي‌دهند و توانستند شماري از نظاميان سعودي را به هلاكت برسانند و دو خودروي نظامي را نيز در منطقه الثعبان منهدم كنند. همچنين منابع رسانه‌اي خبر دادند دو نظامي سعودي در نزديك مرز با يمن هدف قرار گرفته و كشته شدند. به گزارش فارس به نقل از شبكه الميادين، اين درحالي است كه صبح شنبه هم ارتش يمن مقر فرماندهي گارد مرزي عربستان سعودي در «ظهران» را هدف قرار داد كه به گفته منابع عربستاني اين حمله، يك كشته و دو زخمي برجا گذاشت. انصارالله همچنين پايگاه نظامي العروسي در كوه صبر در جنوب تعز را پس از درگيري‌ها تحت كنترل خود درآورد.  جنگنده‌هاي سعودي در واكنش به حملات يمني ها، شهرهاي شمالي يمن را بمباران كردند تا مانع پيشروي آنها به خاك عربستان شوند. در همين راستا، ديروز جنگنده‌هاي سعودي، مناطق صعده، الحديده و حجه را هدف قرار دادند. همچنين جنگنده‌هاي عربستان علاوه بر كشتار مردم يمن در الحديده، با هدف قرار دادن چهار مركز خدمات رسان در اين شهر، آنها را ويران كرده و تلفات انساني زيادي به بار آوردند، حتي منابع يمني اعلام كردند ائتلاف عربي تحت رهبري عربستان با طرح عمليات فرود دريايي نيروهاي زميني وابسته به اين ائتلاف موافقت كرده است و اين عمليات در دو شهر عدن و تعز در يمن به زودي و چه بسا در روزهاي آتي اجرا مي‌شود. اين اقدام عربستان و متحدانش مي‌تواند در واكنش به پيشروي نيروهاي يمني در جنوب عربستان باشد. يك رسانه يمني از ورود قريب الوقوع عبد ربه منصور هادي، رئيس‌جمهور فراري به استان حضرموت در اين كشور براي اعلام آغاز تجاوز زميني ائتلاف عربي به سركردگي آل سعود خبر داد.

   انتقال فناوري «گنبد آهنين» در مرز با يمن

گزارش‌هاي ديپلمات‌هاي غربي حاكي از آن است كه شخصيت‌هاي عربستاني در پشت پرده پيشنهادي از رژيم صهيونيستي دريافت كرده‌اند مبني بر اينكه فناوري سيستم «گنبد آهنين» را به منطقه «جازان» عربستان هم‌مرز با يمن كه چندين بار مورد حمله موشكي قرار گرفته، انتقال دهند. وبسايت روزنامه «رأي‌اليوم» چاپ لندن روز شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت:طرف‌هاي عربستاني در حاشيه ديدارهايي كه هفته گذشته در «امان» پايتخت اردن با ميزباني سفارت امريكا برگزار شد، اين پيشنهاد را از طرف‌هاي اسرائيلي دريافت كرده‌اند و طرف اسرائيلي اعلام كرده امكان انتقال سامانه دفاعي و موشكي موسوم به گنبد آهنين به عربستان وجود دارد. راديو رژيم صهيونيستي هفته گذشته از ديدارهاي شخصيت‌هاي عربستاني و اسرائيلي در اردن خبر داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار