کد خبر: 1237978
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک تانک آبرامز ام ۱ آمریکایی را در حمله پهپادی در اوکراین منهدم کرده است.

جوان آنلاین: آمریکا به عنوان بخشی از کمک‌های نظامی خود به کی یف، تانک‌های آبرامز، به ویژه مدل‌های ام ۱ را به نیرو‌های اوکراینی ارسال کرده است. تخمین زده می‌شود که ۳۱ دستگاه تانک، که هر کدام حدود ۱۰ میلیون دلار ارزش دارند، در خط مقدم حضور دارند.

به گزارش مشرق از "نیوز ویک"، با این حال، آسوشیتدپرس ماه گذشته گزارش داد که پنج تانک ارسال شده به اوکراین در حملات روسیه نابود شده اند.

خبرگزاری دولتی تاس گزارش داد که یک پهپاد شناسایی ارتش روسیه یکی از تانک‌ها را در منطقه آودیوکا در دونتسک شناسایی کرده است و بعداً توسط توپ خودکششی مستا اس منهدم شد.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین پیش از این با اشاره به نابود شدن یک تانک آبرامز در اوکراین گفت که روسیه تانک‌ها و تجهیزات نظامی آمریکا را به آتش می‌کشد.

پسکوف اظهار کرد: مبارزان ما از همان ابتدا اعلام کرده بودند که این تانک‌ها هم مثل سایر تانک‌ها در آتش خواهند سوخت.

وی افزود: همانطور که من و شما از گزارش‌های روزانه وزارت دفاع روسیه مطلع می‌شویم، این کار روزانه، نظام‌مند، حرفه‌ای و فداکارانه سربازان ماست که هر روزه برای غیرنظامی کردن اوکراین تلاش می‌کنند.

مقام‌های وزارت دفاع اوکراین اواسط آذر ماه در نشستی که در واشنگتن پشت در‌های بسته با مقام‌های آمریکایی داشتند «فهرستی از تسلیحات مورد نیاز نیرو‌های دفاعی اوکراین» ارائه کردند.

اوکراین در مذاکره با مقام‌های آمریکایی خواستار دریافت سامانه دفاع هوایی تاد، جنگنده‌های هورنت اف-۱۸، پهپاد و بالگرد‌های آپاچی و بلک‌هاوک، تانک‌های آبرامز، توپخانه ۱۵۵ میلیمتر، اف-۱۶، پهپاد و موشک‌های دوربرد ATACMS شده بود.

جت‌های ترابری «گلوب مستر سی-۱۷» و «سوپر هرکول سی-۱۳۰» نیز از دیگر درخواست‌های اوکراین بود.

این در حالی است که اوکراین و حامیان آن با کمبود سلاح و بودجه حمایتی از کی‌یف مواجه شده‌اند.

واشنگتن‌پست با اعلام اینکه اروپا نسبت به تداوم کمک‌های آمریکا به کی‌یف در سایه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به کاخ سفید ناامید شده است، نوشت که رهبران قاره سبز در تلاش هستند تا تولیدات کارخانجات اسلحه‌سازی خود را برای حمایت از اوکراین افزایش دهند، اما در این مسیر با موانع بسیاری مواجه شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار