کد خبر: 1237921
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه در پارلمان این کشور اظهار داشت که هرگز وارد جنگ با روسیه نخواهد شد.

جوان آنلاین: «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه به قانونگذاران این کشور اطمینان داد که آلمان وارد جنگ روسیه و اوکراین نخواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آناتولی» شولتز اظهار داشت: «این تضمین را می‌دهم و به عنوان صدراعظم از آن دفاع می‌کنم.»

آلمان بعد از آمریکا بزرگترین تامین کننده سلاح به اوکراین است و او از تحویل تسلیحات آلمان به اوکراین دفاع کرد.

شولتز افزود که به سیاست سنجیده برای جلوگیری از درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه پایبند خواهند بود.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی انجام گرفته شده توسط اندیشکده پیو نشان می‌دهد، اعتماد جهانی به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در گروه وسیعی از کشور‌ها از جمله در اروپا تحت تاثیر عملکرد وی در جنگ اوکراین کاهش پیدا کرده است.

طبق نتایج این نظرسنجی مشخص شده است که اقدام کشور‌های اروپایی برای منزوی کردن پوتین در جنگ اوکراین با شکست مواجه شده است.

این نظرسنجی کمی پیش از زمان نشست سران ناتو در واشنگتن به میزبانی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا انجام می‌شود که قرار است به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل این ائتلاف برگزار شود و گویا قرار است موضوع اوکراین در دستور کار این نشست قرار گیرد.

شولتز در پارلمان آلمان مدعی شد که کرملین علاقه‌ای به راه حل دیپلماتیک ندارد.

او اظهار داشت: «به نظر من، آتش بسی که شامل تسلیم اوکراین باشد، موردی است که آلمان هرگز نباید از آن حمایت کند. پوتین گفته در صورتی که اوکراین الحاق بیشتر خاک خود به روسیه را به رسمیت بشناسد، آماده آتش بس است. این تفکر بدبینانه است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار