کد خبر: 1237941
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
درحالی که رژیم صهیونیستی در تدارک حمله احتمالی به لبنان است تا از این طریق عملیات حزب‌الله را متوقف کند، گروه‌های مقاومت برای پاسخگو کردن دشمن اشغالگر به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
فرشید پرهام

جوان آنلاین: یک منبع نزدیک به کتائب حزب‌الله عراق در واکنش به تهدید‌های رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان گفت که همه چیز از موشک و پهپاد‌های انتحاری تا موشک‌های حرارتی ضد زره و ضد تانک برای پاسخ به این رژیم آماده است. انصارالله یمن هم پیام دوکلمه‌ای «سه روز» را در شبکه ایکس نوشت که به گفته رهبران صنعا وقایع مهمی در این مدت رخ خواهد داد. پیام‌های هشداری که صهیونیست‌ها را در تنگنا قرار داده است. 

درحالی که رژیم صهیونیستی در تدارک حمله احتمالی به لبنان است تا از این طریق عملیات حزب‌الله را متوقف کند، گروه‌های مقاومت برای پاسخگو کردن دشمن اشغالگر به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. در همین حال، یکی از فرماندهان نظامی کتائب حزب‌الله عراق که نامش را ذکر نکرد، روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با روزنامه العربی‌الجدید اعلام کرد: نمایندگان گروه‌های مقاومت عراق به ویژه کتائب حزب‌الله، سیدالشهدا، جنبش النجبا و جنبش الاوفیا نشست‌هایی با دیگر گروه‌های مقاومت در سوریه و لبنان داشتند که نتیجه آن اتاق عملیات مشترک در راستای آمادگی برای هر تحولی در عرصه لبنان بود. 
این فرمانده نظامی کتائب حزب‌الله از انجام عملیات مشترک میان گروه‌های مقاومت عراق و انصارالله یمن نیز خبر داد و آن را نتیجه اتاق عملیات مشترک دانست. وی گفت: حملات و مواضع هماهنگ‌شده و نشست‌ها برقرار است. «فراس الیاسر»، از فرماندهان جنبش النجبا در گفتگو با العربی‌الجدید با بیان اینکه انگشت مقاومت روی ماشه است، اعلام کرد: «منافع امریکا در عراق و سوریه، در صورتی که رژیم صهیونیستی با حمایت امریکا، به لبنان حمله گسترده کند، اهدافی برای مقاومت عراق خواهد بود و این موضوع مورد توافق گروه‌های مقاومت است و قابل تغییر نیست.» به گفته وی، بیانیه منتشر شده از سوی مقاومت عراق روشن‌کننده موضوع است. الیاسر با اشاره به هماهنگی کامل میان گروه‌های محور مقاومت در سوریه، عراق و لبنان در چارچوب وحدت میادین جنگ، بیان کرد: هم اکنون اتاق عملیات مشترکی داریم که همه گروه‌های محور مقاومت منطقه را در خود دارد و نشست‌هایی میان گروه‌ها و فرماندهان برقرار است. وی ادامه داد: «بیانیه مقاومت عراق پس از نشست‌ها و دیدار‌ها و هماهنگی میان گروه‌های مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن صادر شده است.» شورای هماهنگی مقاومت عراق یک‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: در صورت حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، تمام منافع امریکا در عراق و منطقه را هدف قرار می‌دهیم. در این بیانیه آمده است: اگر تهدید رژیم صهیونیستی علیه لبنان عملی شود، دامنه و کیفیت عملیات آنان نیز بالاتر خواهد رفت و در صورت این حمله، منافع امریکا در عراق و منطقه به اهداف مشروعی برای نیرو‌های مقاومت بدل خواهد شد. مقاومت عراق در این بیانیه با تأکید بر اینکه در پی کشتار‌ها در فلسطین باید مواضع قاطعی در قبال کشور‌های عربی سازشکار با رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد، افزود: «خط لوله نفتی العقبه- بصره که هزینه‌های زیادی برای عراق داشته و هیچ بهره اقتصادی نیز ندارد، شاید نقطه آغازی برای وارد کردن عراق به طرح پلیدی باشد که زمینه را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فراهم می‌کند.»
مقاومت عراق در هشت ماه گذشته صد‌ها حمله به پایگاه‌های امریکا در سوریه و عراق و سرزمین‌های اشغالی انجام داده و در روز‌های اخیر هم حمایت قاطع خود را از حزب‌الله لبنان اعلام کرده است. در روز‌های اخیر جنبش انصارالله و ایران هم به نوبه خود به سران تل‌آویو هشدار داده‌اند که حمله به لبنان تاوان سنگینی برای این رژیم خواهد داشت و همه گزینه روی میز است. همین هشدار‌های مکرر ترس و وحشت را در بین صهیونیست‌ها به وجود آورده است، تا جایی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ صهیونیستی اخیراً اعلام کرده‌اند که توافق با حزب‌الله بهتر از جنگ است. شهروندان و مقامات امنیتی اسرائیل معتقدند که در صورت درگیری تمام عیار با لبنان، روزانه بیش از ۲ هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک خواهد شد. در حال حاضر، بیش از ۷۰ هزار نفر از شهرک نشینان خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله گفته که در صورت شروع جنگ، تعداد آوارگان صهیونیست به بیش از ۲ میلیون نفر خواهد رسید. 

 پیام دوکلمه‌ای انصارالله
همزمان با هشدار مقاومت عراق، انصارالله هم پیام معناداری را برای دشمنان مقاومت ارسال کرد. «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز چهارشنبه در پیامی در صفحه خود در ایکس نوشت: «سه روز». پس از این پیام، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران انصارالله نیز در پیامی سه بار عدد «۱» را نوشت. سرتیپ «عبدالله بن‌عامر» معاون یحیی سریع درباره پست دوکلمه‌ای سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن توضیحاتی را ارائه کرد. بن‌عامر که کارشناس نظامی و معاون اداره ارشاد اخلاقی نظامیان یمن است، در پیامی در این باره نوشت: وقتی کلمه سه روز بر زبان می‌آید باید اهمیت زیادی به آن داد و روی آن حساب ویژه‌ای باز شود. وی تصریح کرد: «۷۲ ساعت (سه روز ذکر شده در پست یحیی سریع) از یک بامداد امروز به وقت صنعا آغاز شد. وی گفت: «در این ۷۲ ساعت اتفاقات مهمی خواهد افتاد، اما پس از این ۷۲ ساعت اتفاقات بسیار مهم‌تر خواهد بود. باید منتظر باشیم.»
یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های امریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل‌شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ، ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف امریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های امریکایی و انگلیسی را نیز شامل می‌شود. یمنی‌ها در هفته‌های اخیر ناو‌ها و کشتی‌های جنگی امریکا را هم مورد هدف قرار داده‌اند که این مسئله نگرانی مقامات واشینگتن را در پی داشته است. انصارالله در روز‌های گذشته از شهپاد جدید خود رونمایی کرد که نشان می‌دهد این جنبش برای مقابله با دشمن در عرصه دریایی آمادگی کامل دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار