کد خبر: 1236762
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ترکیه داشته است.

 

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های ترکیه

رسانه های ترکیه امروز جمعه در گزارش هایی به بازتاب حضور پر رنگ مردم ایران اسلامی در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری پرداخته اند.

به گزارش مهر، انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ترکیه داشته است. اکثراً رسانه‌های ترکیه در کنار ارائه تحلیل‌هایی از انتخابات کشورمان به پوشش روند این انتخابات نیز پرداختند.

حریت: شور انتخاباتی در ایران آغاز شد

 

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های ترکیه

روزنامه حریت (Hürriyet)با اشاره به حادثه پرواز اردیبهشت، امروز جمعه از آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران خبر داد. این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود به احتمال پیروزی مسعود پزشکیان در این ماراتن انتخاباتی پرداخته است.

بعد از رئیسی چه کسی رئیس جمهور می‌شود؟

 

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های ترکیه

سایت آ خبر (A Haber)با اشاره به برگزاری انتخابات در ایران نوشت: پس از درگذشت رئیس جمهور ایران در سانحه سقوط بالگرد، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد. پیش بینی می‌شود ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ رأی دهنده در بیش از ۵۹ هزار صندوق در کشور رأی دهند. رأی گیری در کشور ساعت ۱۸:۰۰ پایان می‌یابد و نتایج انتخابات روز شنبه اعلام می‌شود.

تی آر تی: مردم ایران برای مشارکت در انتخابات پای صندوق‌های اخذ رأی آمدند

 

بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های ترکیه

سایت شبکه دولتی تی ار تی (TRT) در خصوص انتخابات امروز ایران نوشت: بر اساس داده‌های مرکز انتخابات وزارت کشور ایران حدود ۶۲ میلیون واجد شرایط رأی هستند. همچنین شهروندان ایرانی خارج از کشور نیز می‌توانند در مراکز انتخاباتی مستقر در ۹۵ کشور جهان به پای صندوق‌های رأی بروند.

روند رأی دهی که از ساعت ۰۸:۰۰ صبح به وقت محلی آغاز شده، در ساعت ۱۸:۰۰ پایان می‌یابد، اما در صورت لزوم این مدت قابل تمدید است.

مسعود پزشکیان به عنوان نامزد اصلاح طلبان، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، سعید جلیلی دبیرکل پیشین شورای عالی امنیت ملی و مصطفی پورمحمدی وزیر کشور سابق به عنوان نامزد طیف اصولگرا در این انتخابات با هم رقابت می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار