کد خبر: 1237965
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
فرستاده سازمان ملل متحد در یمن از توافقاتی میان دولت نجات ملی یمن و دولت وابسته به عربستان سعودی برای تبادل اسرا خبر داد.

جوان آنلاین: «هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) گفت که دور جدید مذاکرات درباره اسرا در فضایی مثبت و سازنده در عمان در حال انجام است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه النشره، وی افزود که طرف‌های مربوطه به توافقاتی درباره آزادی اسرا از جمله «محمد قحطان» دست یافته‌اند.

فرستاده سازمان ملل همچنین بر تکمیل مسئولانه مذاکرات برای آزادی همه اسرا تأکید کرد و گفت: مذاکرات بخشی از تلاش‌های سازمان ملل برای حمایت از همه طرف‌ها جهت اجرای تعهداتشان بر اساس توافقنامه استکهلم است.

پیشتر نیز شبکه «الحدث» به نقل از برخی منابع از توافق برای آزادی ۵۰ اسیر و بازداشتی دولت نجات ملی یمن در ازای آزادی «محمد قحطان» یکی از رهبران حزب «اصلاح» خبر داد.

به گزارش ایرنا، یمن بیش از ۹ سال است که شاهد مقابله نیرو‌های مسلح یمن با حمله نیرو‌های ائتلاف عربی - غربی است که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بنا به گزارش سازمان ملل به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشور‌ها پس از هشت سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیرو‌های مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به کاهش تجاوزات خود شدند.

رئیس کمیته ملی اسرای دولت نجات ملی یمن اسفند گذشته در دیدار با مدیر دفتر فرستاده سازمان ملل متحد در صنعا از آمادگی صنعا برای تبادل اسرا و انجام توافقات صورت گرفته خبر داده بود.

طرف‌های درگیر در یمن ۲۰ اسفند سال ۱۴۰۱ در سوئیس توافق کردند که ۸۸۷ اسیر را آزاد و چند ماه دیگر دوباره برای گفتگو درباره آزادی اسیران بیشتر، با یکدیگر ملاقات کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار