کد خبر: 1237977
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲
میزان صادرات تسلیحات رژیم صهیونیستی به کشور‌های ناقض حقوق بشر افزایش یافته است و یکی از دلایل اصلی آن این است که رژیم صهیونیستی بقای خود را در ادامه جنگ و درگیری در جهان می‌داند.

جوان آنلاین: میزان صادرات تسلیحات و تجهیزات جنگی رژیم صهیونیستی سال به سال در حال افزایش است و از این طریق ده‌ها میلیارد دلار سود کسب کرده است، اما سوالاتی درباره دلایل واقعی فروش این تسلیحات به جز کسب سود و پول مطرح است سودی که با وجود حملات رژیم صهیونیستی به غزه و منفور شدنش در سطح جهان، به ارزش ۱۳ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایسنا، «آویدان فریدمن» پژوهشگر دانشگاه «بار ایلان» با اشاره به داده‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در مورد صادرات تسلیحات صهیونیستی به خارج در مقاله‌ای که در وبسایت عبری واللا منتشر شد، نوشت: «یکی از انگیزه‌های اسرائیل برای ادامه انعقاد معاملات تسلیحاتی مرگبار در سراسر جهان این است که احساس می‌کند در میان وسواس ترس از مرگ زندگی می‌کند و از این روی، وزارت امنیت به آمار‌های فروش تسلیحات خود می‌بالد و آن‌ها را مایه شادی می‌داند. تسلیحاتی که درگیری‌های خونین را در جهان افزایش می‌دهد و اسرائیلی‌ها با گذشت زمان، بقای خود را به استمرار جنگ‌ها در جهان مرتبط می‌کنند و خود را در موقعیتی قرار می‌دهند که ادامه جنگ به نفع آن‌هاست و گویی منافع آن‌ها وابسته به درد و رنج دیگران در سراسر جهان است».

او گفت اگر قرارداد‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی تنها با کشور‌هایی بسته می‌شد که برای دفاع، حفاظت و برقراری امنیت نیاز مشروع به استفاده مشروع از این تسلیحات دارند، شاید جایی برای شکایت یا انتقاد وجود نداشت، اما رژیم صهیونیستی به ۱۳۰ کشور در سراسر جهان سلاح صادر می‌کند از جمله کشور‌هایی که مرتکب نقض حقوق بشر، پاکسازی نژادی و نسل‌کشی می‌شوند و همین امر نشان دهنده میزان همدستی رژیم صهیونیستی در رنجور ساختن مردم بی‌گناه در جهان است. این سیاست در نهایت موجب می‌شود رژیم صهیونیستی از مرگ و جنگ بهره ببرد و به آن افتخار کند، زیرا به نفع بقای رژیم است.

این پژوهشگر صهیونیست تصریح کرد آمار معدودی که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی منتشر کرده است، نشان می‌دهد این قرارداد‌ها عامدانه بسته شده‌اند، به این معنی که صهیونیست‌ها متقاعد شده‌اند که زندگی‌شان به این صادرات تسلیحات و استفاده از آن بسته است و عدم صادرات به صنعت تسلیحات و اقتصاد رژیم صهیونیستی آسیب می‌زند.

وی ادامه داد رژیم اشغالگر توانست رکورد فروش تسلیحات را بشکند، آن هم در زمانی که نرخ صادرات تسلیحات هوایی رژیم صهیونیستی از یک سوم فراتر رفت و یک درصد از آن به کل قاره آفریقا صادر شد. هرچند که میزان صادرات تسلیحات به کشور‌هایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند، کاهش قابل توجهی یافته است.

فریدمن در پایان مقاله خود تاکید کرد بسیاری از کشور‌هایی که رژیم صهیونیستی به آن‌ها سلاح صادر کرده، سوابق بدی در زمینه حقوق بشر دارند.

داده‌های رسمی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد حدود نیمی از معاملات جدید منعقد شده در سال ۲۰۲۲ هر کدام بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارند و حجم صادرات نظامی به کشور‌های سازشگر عربی نیز حدود ۳ میلیارد دلار بوده است که این میزان در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

در همین زمینه، «یوسی میلمان» تحلیلگر مسائل راهبردی گفت هدف رژیم صهیونیستی از فروش سلاح به دست آوردن پول و برقراری روابط دیپلماتیک با کشور‌های جهان سوم است.

وی افزود ۱۰ درصد از تجارت سلاح در جهان در دست رژیم صهیونیستی است و از این طریق سود هنگفتی به دست می‌آورد، اما آسیب بزرگی را که به خاطر روابطش با رژیم‌های استبدادی که به گفته میلمان آشکارا حقوق بشر را نقض می‌کنند، به وجهه خود وارد کرده، در نظر نمی‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار