کد خبر: 711837
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
گروه تروريستي داعش بعد از چند روز درگيري، توانست 90 درصد اردوگاه آوارگان فلسطيني يرموك در سوريه را تحت كنترل خود بگيرد و احتمال وقوع يك فاجعه انساني در اين اردوگاه وجود دارد. جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) خواستار دخالت فوري براي نجات ساكنان اين اردوگاه شده است.
گروه تروريستي داعش بعد از چند روز درگيري، توانست 90 درصد اردوگاه آوارگان فلسطيني يرموك در سوريه را تحت كنترل خود بگيرد و احتمال وقوع يك فاجعه انساني در اين اردوگاه وجود دارد. جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) خواستار دخالت فوري براي نجات ساكنان اين اردوگاه شده است. برخي گزارش‌ها نيز از كنترل كامل داعش بر اين اردوگاه خبر مي‌دهند.
اردوگاه يرموك، منطقه مسكوني فلسطيني‌نشين در جنوب دمشق پايتخت سوريه كه در سال ۱۹۵۷ تأسيس شده طي روز‌هاي اخير به محاصره گروه تروريستي داعش در آمده و از روز جمعه درگيري‌هاي ارتش سوريه با تروريست‌ها تشديد شده است. ديروز منابع خبري گزارش كردند كه داعش توانسته با شكست ديگر گروه‌ها 90 درصد اين اردوگاه را به كنترل خود درآورد و برخي منابع نيز گزارش كردند كه داعش توانسته كل اين اردوگاه را تحت كنترل بگيرد. ارتش سوريه پس از سقوط بخش‌هاي زيادي از اردوگاه يرموك به دست داعش، صبح ديروز حملات هوايي خود به اين اردوگاه را شدت بخشيد و مواضع تروريست‌هاي داعش در يرموك را بمباران كرد. ديده‌بان حقوق بشر سوريه نيز تأييد كرد كه تروريست‌هاي داعش اكنون كنترل 90 درصد از اردوگاه يرموك را به دست گرفته‌اند. تروريست‌هاي داعش در ابتدا همراه با جبهه النصره كه شاخه رسمي القاعده در سوريه است با پيشروي در اردوگاه يرموك وارد شمال شرق اين اردوگاه در نزديكي مركز دمشق شدند و اكنون كنترل 90 درصد از اين اردوگاه را در اختيار دارند. سازمان ملل اعلام كرده كه به شدت نسبت به حفظ جان ديگر سوري‌ها و فلسطيني‌ها كه در اردوگاه يرموك به سر مي‌برند، نگران است. كريس گونس، سخنگوي آژانس كار و امداد سازمان ملل براي پناهندگان فلسطين(آنروا) گفته است كه «وضعيت اردوگاه يرموك مايه شرمساري جهاني بوده و توهيني به بشريت است.» شبكه تلويزيوني الاقصي گزارش كرده كه گروه تروريستي داعش تعدادي از پناهندگان فلسطيني را كه از اردوگاه يرموك ربوده بود اعدام كرد. پيش‌تر نيز اعلام شده بود كه گروه تروريستي داعش در ورود به اين اردوگاه دست به ذبح شماري از ساكنان يرموك زده و تصاويري از سرهاي ذبح شده سه فلسطيني را منتشر كرده است. «اسماعيل رضوان»، از مسئولان جنبش حماس گفت: فاجعه‌اي بزرگ در اردوگاه يرموك واقع در جنوب دمشق، پايتخت سوريه درحال روي دادن است و هرچه سريع‌تر بايد از وقوع اين فاجعه جلوگيري كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار