کد خبر: 1238351
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (شنبه) در سخنانی تاکید کرد که پاسخ دریافت شده توسط میانجیگران، موضع مشترک گروه‌های مختلف مقاومت فلسطین است.

جوان آنلاین: «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه القدس اظهار داشت: اجماع سیاسی میان گروه‌های مقاومت وجود دارد و پاسخی که میانجی‌ها دریافت کردند نشان‌دهنده موضع گروه‌های مقاومت پس از توافق میان آن‌ها است.

به گزارش ایرنا، وی گفت: ارزیابی ما در گروه‌های مقاومت این است که فضای مساعدی برای پیشبرد پرونده مذاکرات وجود دارد، به ویژه اینکه ارتش رژیم اشغالگر فرسوده شده و امکان دستیابی به دستاورد‌های میدانی را ندارد و آماده پذیرش معامله به هر قیمتی است.

الهندی تاکید کرد: مقاومت درباره مسائل باقیمانده به گونه‌ای ایده ارائه کرد که با اهداف اساسی توقف تجاوزات اسرائیل و خروج کامل از نوار غزه در تضاد نباشد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب تأیید کرد که این جنبش پاسخ خود به بسته پیشنهادی آتش‌بس و تبادل اسرا را از طریق کشور‌های میانجی‌گر در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

وی گفت: ما تمایل زیادی برای دستیابی به توافق برای توقف جنگ داریم و به صورت مستمر با کشور‌های میانجی‌گر ارتباط داریم.

این مقام حماس افزود: برخی از افکار و ایده‌ها را با برادران کشور‌های میانجی‌گر و با هدف توقف تجاوزگری به ملت فلسطین مبادله کردیم.

خبرگزاری رویترز نیز ۱۴ تیر به نقل از موساد گزارش داد که کشور‌های میانجی گر پاسخ حماس در خصوص پیشنهاد آتش بس در غزه را به رژیم اسرائیل تحویل داده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار