کد خبر: 1237837
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
صدر اعظم آلمان ضمن ابراز نگرانی درباره تحولات اخیر انتخاباتی در فرانسه و موفقیت حزب راست افراطی در این کشور حمایت قاطع خود را از "امانوئل ماکرون" اعلام کرده و تاکید کرد که هر روز با پیامک با وی در ارتباط است.

جوان آنلاین: در آستانه دور نهایی انتخابات پارلمانی فرانسه در روز یکشنبه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان از "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه حمایت کرد.

"شولتز" روز سه‌شنبه در مهمانی تابستانی چپ پارلمانی حزب سوسیال دموکرات در برلین گفت: در لحظه‌ای است که او هر روز به ماکرون پیام می‌دهد. ما در حال بحث در مورد وضعیتی هستیم که واقعاً ناامیدکننده است.

"ماکرون" پس از شکست در انتخابات اخیر اروپا، انتخابات پارلمانی جدیدی را برگزار کرد. در دور اول انتخابات پارلمانی در این کشور حزب راست‌گرای "مارین لوپن" به قوی‌ترین نیرو تبدیل شد و پیش از ائتلاف جدید جناح چپ و اردوگاه مرکزی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که جایگاه سوم را به خود اختصاص داد قرار گرفت. ترکیب شورای ملی تنها در دور دوم قطعی انتخابات یکشنبه آینده تعیین می شود.

اگرچه صدراعظم آلمان در واقع از انتخابات دموکراتیک در کشورهای دیگر دوری می‌کنند، شولتز موضع روشنی را در دور دوم انتخابات در این کشوراتخاذ کرده و آشکارا از ماکرون حمایت کرده است.

وی در این باره گفت: به‌عنوان مثال، من از حمایت از موفقیت فرانسوی‌ها، که من آنها را بسیار دوست دارم و برایشان ارزش قائل هستم، دست نگه نمی‌دارم و برای من بسیار معنی دارد که از وجود دولتی در آنجا که توسط یک حزب پوپولیست راست رهبری می شود جلوگیری کنم.

هم زمان صدراعظم آلمان خواستار این شد که آلمان اکنون باید "لنگر ثبات در اروپا" باشد.

صدراعظم آلمان با اشاره به نتایج انتخابات در اسکاندیناوی و هلند، که احزاب پوپولیست راست‌گرا در حال حاضر در دولت‌ها در این مناطق حضور دارند، افزود: عدم اطمینان سیاسی همه کشورهای اروپایی را فرا گرفته است. شولتز در این راستا همچنین از بلژیک، اسپانیا، پرتغال و اتریش نیز نام برد.

وی افزود: در اینجا حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" و همچنین ائتلاف BSW هستند که در همان آب های آشفته ماهیگیری می کنند. خطر این است که این گروه ها همیشه دشمنان جدیدی پیدا کنند، چه در داخل و چه در خارج. شولتز هشدار داد: به محض شروع این روند همیشه افراد جدیدی برای برانگیختن نفرت در بین یکدیگر پیدا خواهید کرد. بنابراین ما باید یک جایگزین ارائه دهیم.

شولتز پس از دور اول انتخابات پارلمانی با پیروزی حزب راستگرای Rassemblement National (RN) درباره وضعیت فرانسه ابراز نگرانی شدیدی کرد. شولتز افزود که او روزانه از طریق پیامک با "امانوئل مکرون"، رئیس جمهور فرانسه در ارتباط است.

روز یکشنبه، فرانسوی ها در دور دوم انتخابات در مورد ترکیب مجلس ملی رای خواهند داد. در ۷۶ حوزه از ۵۷۷ حوزه انتخابیه، کاندیداها موفق شدند در دور اول پیروز شوند که شامل ۳۹ نامزد حزب افراطی اجتماع ملی فرانسه بود. قبل از دور دوم رای گیری، بیش از ۲۰۰ نامزد از اردوگاه های لیبرال و چپ تصمیم به عقب نشینی تاکتیکی به امید شکست نامزدهای این حزب افراطی گرفتند.

در این شرایط حزب افراطی فرانسه تلاش می کند تا با پیروزی در دور دوم کرسی نخست وزیری را تصاحب کند.

در حالی که ماکرون و اطرافیانش تلاش می‌کنند از تداوم موفقیت راستگرایان افراطی در دور دوم انتخابات پارلمانی جلوگیری کنند این حزب با عقب نشینی از موضع قبلی خود اعلام کرده که در صورت کسب نکردن اکثریت مطلق هم برای تصاحب نخست وزیری تلاش خواهد کرد.

ماکرون از نظر تئوریک در تعیین نخست وزیر آزاد است. با این حال، او وابسته به کسب اکثریت در مجلس ملی است. این شرایط می تواند منجر به یک زندگی مشترک شود که در آن رئیس جمهور و نخست وزیر به اردوگاه های مختلف تعلق دارند.

در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که سه بلوک - پوپولیست های راست گرا، ائتلاف انتخاباتی چپ-سبز و اردوگاه دولت - بتوانند برای همیشه یکدیگر را مسدود کنند.

ماکرون امیدوار بود از این مانور مخاطره آمیز انتخابات جدید برای ایجاد اکثریت با ثبات تر برای باقی مانده دوره ریاست جمهوری خود استفاده کند.

اردوگاه حکومتی او دو سال است که اکثریت مطلق مجلس شورای ملی را ندارد. از آن زمان تاکنون، حکومت داری برای ماکرون دشوار شده است. انتخابات بعدی ریاست جمهوری در فرانسه تا سال ۲۰۲۷ برنامه ریزی نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار