کد خبر: 1236057
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب خراسان رضوی، گفت: سالانه حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در استان خراسان رضوی در بخش آب سرمایه‌گذاری می‌شود.
سیده سمیه ناصری

حسین امامی در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به اینکه در چهار سال اخیر سال‌های کم بارشی را در استان خراسان رضوی گذراندیم و سفره‌های آب زیرزمینی دچار افت شدید شده، بنابراین برای گذر از شرایط تنش آبی فعالیت‌هایی در قالب حفر 180 حلقه چاه انجام داده ایم .

وی افزود: 670 روستا و 18 شهر در سال جاری با تنش آبی مواجه هستند که 100 روستا از تعداد روستاهای دارای تنش جمعیت زیر 20 خانوار است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به اینکه در پایان امسال 25 روستا در استان به شرایط آبی پایدار می‌رسند، گفت: برای طرح‌های آبرسانی روستایی بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، همچنین تامین زیرساخت‌های بیش از 500 روستا در خراسان رضوی برای گذر از شرایط تنش آبی در دستور کار است.

امامی تاکید کرد: اکنون در هیچ نقطه‌ای از استان مشکل قطع آب نداریم و سعی داریم در تابستان جاری بدون قطعی آب باشیم و از شرایط تنش عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع سالانه حدود 150 هزار میلیارد ریال در استان خراسان رضوی در بخش آب سرمایه‌گذاری می‌شود و مدیریت مصرف توسط شهروندان برای گذر از شرایط تنش آبی ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: 372 روستا در استان خراسان رضوی به دلیل نبود منبع آبی و مشکل کیفیت به صورت تانکری آبرسانی می‌شود.

امامی گفت: سه میلیون و 300 هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

 

برچسب ها: مشهد ، خبر ، خراسان رضوی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار