کد خبر: 1233563
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
پخش سریال تلویزیونی بدل به کارگردانی علی مشهدی که چندین قسمت پیش‌رفته بود با ماجرای شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه متوقف شد، اما پس از پنج روز عزای عمومی نیز این سریال به آنتن تلویزیون بازنگشت تا گمانه‌ها درباره دلایل آن قوت بگیرد
 نوید پارسا

جوان آنلاین: درباره توقف پخش سریال بدل در برخی افواه موضوع برجسته کردن طب ایرانی - اسلامی که حول یک عطاری و خانواده آن می‌گذرد به عنوان یکی از دلائل مطرح شده است. 
پخش سریال تلویزیونی بدل به کارگردانی علی مشهدی که چندین قسمت پیش‌رفته بود با ماجرای شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه متوقف شد، اما پس از پنج روز عزای عمومی نیز این سریال به آنتن تلویزیون بازنگشت تا گمانه‌ها درباره دلایل آن قوت بگیرد. گفته می‌شود برخی محافل از نمایش مثبت سنت‌هایی، چون طب ایرانی- اسلامی رضایت نداشته‌اند و همین سبب شده پخش سریال بدل به‌طور کامل متوقف شود! 
این در حالی است که رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش در سخنانی صریح خواهان احیای طب ایرانی- اسلامی در جامعه شده بودند و اگر یک سریال تلویزیونی با چنین رویکردی در سیما تولید شده باشد باید به‌طور عادی مورد حمایت ویژه مدیران سازمان قرار بگیرد. هرچند این موضوع به‌طور رسمی از سوی هیچ‌کدام از عوامل سریال و مدیران رسانه ملی عنوان نشده، اما توقف کامل پخش آن گمانه‌ها را به این سمت سوق داده است. 

 پخش همزمان ۲ سریال طنز از سیما 
از دلایل دیگری که به این گمانه‌زنی‌ها دامن زده، پخش همزمان دو سریال طنز دیگر است که شاهد توقف هیچ‌کدام از آن‌ها نبودیم. دربندون، سریالی کمدی به کارگردانی حسن لفافیان است که بازیگرانی، چون هومن برق‌نورد، امیرحسین رستمی، سیاوش چراغی‌پور و ساعد هدایتی در آن ایفای نقش می‌کنند و با محتوا و ساختاری کاملاً کمدی روی آنتن می‌رود. همچنین سریال ۲۸ قسمتی «پشت پرده» از ۲۹ اردیبهشت‌ماه حدود ساعت ۲۱:۱۵ در شبکه ۲ سیما آغاز شد. این سریال که با حضور بازیگرانی از جمله رضا شفیعی‌جم، میرطاهر مظلومی، حسین سلیمانی، مریم کاویانی، آزیتا ترکاشوند، حدیثه تهرانی و برخی هنرمندان یزدی تولید شده به مسائل اجتماعی با رگه‌هایی از اتفاقات طنز می‌پردازد. اگرچه پخش این سریال هم مانند سریال بدل به دلیل وقوع سانحه دلخراش سقوط بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش متوقف شده بود، اما پخش مجدد قسمت‌های باقیمانده آن از پنجم خردادماه از سر گرفته شده است. البته برخی رسانه‌ها در هفته گذشته سعی کردند مسائل بی‌ربطی، چون همنامی شخصیت اصلی سریال بدل با رضا عطاران، بازیگر سال‌های دور آثار تلویزیونی را نیز در ارتباط با توقف سریال مطرح کنند که به‌طور عادی این مسئله از سوی عوامل سریال تکذیب شد. 
سیمافیلم درباره توقف پخش این سریال در یک اطلاعیه نوشت: «با توجه به محتوای طنز سریال و به احترام مخاطبان و ایام سوگواری شهدای خدمت و همچنین در پیش بودن ایام رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، تلاقی ساعت پخش سریال با مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۴ در شبکه ۳ سیما و در پیش بودن ماه‌های محرم و صفر، ادامه پخش این مجموعه تلویزیونی به زمانی مناسب در ماه‌های آینده موکول شد. زمان آتی پخش سریال به اطلاع مخاطبین محترم خواهد رسید.»
علیرضا مسعودی معروف به علی مشهدی هفته گذشته در گفتگو با خبرنگار «جوان» ضمن تأیید موکول شدن ادامه پخش سریال «بدل» به چند ماه دیگر گفته بود: ما نمی‌خواستیم بین زمان پخش این سریال وقفه بیفتد و از ابتدا برای خوب کردن حال دل مردم جامعه آن را ساختیم. از ابتدا قرار بود این سریال در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز که امسال با هم تلاقی داشتند، پخش شود. فضای کار هم به همین دو مناسبت می‌خورد و در برخی قسمت‌های سریال به بحث ماه مبارک رمضان و سفره هفت‌سین و عید نوروز هم می‌پردازیم، اما مطلع شدیم که سریال «هفت‌سر اژدها» به کارگردانی آقای ابوالقاسم طالبی جایگزین بدل شده است. کارگردان سریال «بدل» در رابطه با علت توقف پخش آن تصریح کرد: مدیران سیما تصمیم گرفتند ادامه پخش این سریال را به بعد از این ایام موکول کنند، چراکه اولین زمانی که می‌شود پخش سریال را شروع کرد این زمان است. البته این دوستان زمان دقیق پخش مجدد سریال بدل را مشخص نکرده‌اند که به نظرم این کار باید صورت گیرد. بنا بر این گزارش، احیای طب ایرانی - اسلامی در جامعه در میان مافیای داروسازی و پزشکی مخالفانی جدی دارد. با این حال رویکرد کلی جامعه نشان‌دهنده نوعی رجعت به سمت استفاده از دارو‌های گیاهی و طب ایرانی - اسلامی است.

برچسب ها: عطاران ، سریال ، عطاری
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رامین طالعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
3
5
باید تمام تلاش خودمون انجام بدهیم تا مردم راازنجیره تفکرغربگرای نجات دهیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار