کد خبر: 1216621
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳
تاکنون بیش از ۴۲۵ کتاب که ۱۰۷ کتاب در بخش رمان بزرگسال، ۳۵ کتاب در بخش رمان نوجوان، ۱۳۲ مجموعه داستان و ۱۵۱ مجموعه شعر به دبیرخانه این رویداد ارسال شده که اتفاق کم‌نظیری است. 

جوان آنلاین: دبیر سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب با اعلام چند برابر شدن میزان جایزه‌های این جشنواره که توجه نویسندگان و داستان‌نویسان را به خود جلب کرده است، گفت: تاکنون بیش از ۴۲۵ کتاب که ۱۰۷ کتاب در بخش رمان بزرگسال، ۳۵ کتاب در بخش رمان نوجوان، ۱۳۲ مجموعه داستان و ۱۵۱ مجموعه شعر به دبیرخانه این رویداد ارسال شده که اتفاق کم‌نظیری است. 
به گزارش «جوان»، نشست خبری سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب با یاد جلال آل‌احمد، محمود گلابدره‌ای، اکبر خلیلی، امیرحسین فردی، سیدحسن حسینی، سلمان هراتی، قیصر امین‌پور و طاهره صفارزاده روز گذشته در حوزه هنری برگزار شد. بهزاد دانشگر، دبیر سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب در ارائه گزارشی از روند این دوره از جشنواره تشریح کرد: سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب در حالی آغاز شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا دو سالی بود که رویداد‌ها تعطیل شده بود، ولی این دوره با یک اتفاق مهم مجدداً از سر گرفته شد و آن‌هم افزایش چند برابری میزان جایزه‌های این جشنواره بود که توجه نویسندگان و داستان‌نویسان را به خود جلب کرد. دبیر سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب اعلام کرد: تاکنون ۱۰۷ رمان بزرگسال، ۳۵ رمان نوجوان، ۱۳۲ مجموعه داستان و ۱۵۱ مجموعه شعر به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است که ارائه بیش از ۴۲۵ کتاب با توجه به دو محدودیت جشنواره داستان و شعر انقلاب از جمله اینکه آثار باید به اندازه یک کتاب باشند و نه تک‌شعر و اینکه کتاب‌ها نباید تاکنون منتشر شده باشند، آمار قابل توجه و خوبی است. 
او یادآور شد: در یک سال اخیر تلاش کردیم به مسائل امروزی و رویداد‌های معاصر، ابعاد کمتر پرداخته شده از انقلاب، دستاورد‌های علمی و سیاسی، شخصیت‌ها و مفاهیم هم پرداخته و دایره موضوعات تولیدات ادبی گسترده‌تر شود. دانشگر در پایان خاطرنشان کرد: امسال در اختتامیه این رویداد که اول اسفندماه برگزار می‌شود، بخشی به یاد اکبر خلیلی برگزار خواهد شد. با وجود محدودیت آثاری که از وی منتشر شده، اما اکبر خلیلی حق بزرگی بر گردن ادبیات انقلاب اسلامی دارد. بهزاد دانشگر همچنین در پایان این نشست نامزد‌های بخش‌های مختلف این رویداد را معرفی کرد که در بخش رمان بزرگسال؛ «ابرشهر» نوشته محمد رودگر، «بی‌سردار» نوشته محمداسماعیل حاجی‌علیان، «بنز» نوشته علیرضا نعمت‌اللهی، «زخم پاییز» نوشته سلمان کریمی، «قزل آهو» نوشته ام‌البنین ماهر، «ملاقات زیر رادیکال» نوشته لیلی طباطبایی، «گعده‌های دور آتش» نوشته سیدمیثم موسویان و ««وُل» نوشته میثم فرهمندیان معرفی شدند.

برچسب ها: کتاب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار