کد خبر: 1172824
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد یک خبرنگار این کشور در اثر بمب‌های خوشه‌ای اوکراین کشته شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که یک خبرنگار رسانه ریانووستی این کشور در جریان گلوله باران منطقه زاپوریژیا در جنوب شرقی اوکراین کشته و سه روزنامه نگار دیگر این کشور زخمی شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که اوکراین با استفاده از مهمات خوشه‌ای به خبرنگاران حمله کرده است.

در هفتم ژوئیه (۱۶ تیر) جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم خود را برای ارائه مهمات خوشه‌ای به دولت اوکراین اعلام کرد و یک هفته بعد وزارت دفاع آن کشور تصریح کرد که اوکراین این مهمات را نه تنها از آمریکا بلکه از کشور‌های دیگر نیز دریافت کرده است.
به گفته ایگور کوناشنکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع اوکراین، نیرو‌های مسلح این کشور قبلا هم از مهمات خوشه‌ای برای بمباران دونباس استفاده کرده بودند.

رسانه‌های آمریکایی همچنین گزارش دادند که مهمات خوشه‌ای که توسط پنتاگون تامین می‌شود، قبلا نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، چون جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز روز پنجشنبه این موضوع را تایید کرده بود.

وی با اعلام اینکه اوکراین یک هفته است که از مهمات خوشه‌ای تامین شده توسط آمریکا در جنگ کشورش با روسیه استفاده می‌کند گفت: این مهمات حدود یک هفته است که در میدان جنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. با بازخوردی که از اوکراینی‌ها دریافت می‌کنیم، متوجه شدیم که اوکراینی‌ها از این نوع تسلیحات به اندازه کافی و بطور موثر استفاده می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار