کد خبر: 984968
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
جامعه ورزش در سوگ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
جامعه ورزش کشورمان با برگزاری مراسم سوگواری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بر ادامه راه سردار دل‌ها تأکید کردند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: نمازخانه وزارت ورزش دیروز میزبان اهالی ورزش بود، از قهرمانان و پیشکسوتان گرفته تا مدیران و مسئولان ورزش در سوگ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جمع شده بودند تا با محکوم کردن این جنایت، همبستگی‌شان را برای گرفتن انتقام سخت از امریکا اعلام کنند.

منتظر ضرب‌شست سخت‌مان باشند
در این مراسم جامعه ورزشی ایران بازوبند پهلوانی را به رسم یادبود به مقام شامخ شهید سپهبد قاسم سلیمانی تقدیم کردند و این بازوبند به سردار کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله تحویل داده شد تا وی بازوبند را به خانواده شهید سلیمانی تقدیم کند. سردار کوثری در مراسم دیروز جامعه ورزش در سخنانی از دل داغدار مردم ایران صحبت کرد: «با درود به ارواح پاک شهدا به ویژه شهدای اخیر که توسط بدترین انسان‌ها که ادعای حقوق بشر دارند و در رأس آن‌ها رئیس‌جمهور امریکا به شهادت رسیدند؛ به ویژه برادر شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس. حقیقتاً باید بگوییم دل همه ما داغدار شده، اما قطعاً خون این شهیدان آنچنان وحدت و یکپارچگی به وجود آورده که باعث وحشت استکبار جهانی شده است.»

سردار کوثری همچنین از ضرب‌شصت به جنایتکاران امریکایی در سخت‌ترین شرایط در واکنش به جنایت دولت تروریست امریکا خبر داد: «منتظر باشند که بالاخره آن ضرب‌شصت که در سخت‌ترین شرایط خواهد بود به آن‌ها نشان داده خواهد شد.»

راه شهید سلیمانی را ادامه می‌دهیم
واکنش ورزشکاران، قهرمانان و مربیان به جنایت دولت تروریست امریکا همچنان ادامه دارد، حسین ساکی، مدافع تیم فوتبال امید که این روز‌ها برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک همراه سایر ملی‌پوشان آماده می‌شود از کمک سردار سلیمانی به مردم سیل‌زده صحبت کرد: «آن‌ها قهرمان‌های واقعی هستند و همیشه یادشان زنده خواهد بود و در فضای مجازی دیدم که مردم خوزستان چه عزاداری انجام دادند. سردار سلیمانی زمانی که سیل در خوزستان آمد، شخصاً حضور داشت، به همین دلیل مردم او را دوست داشتند.»

محمدمهدی مهدی‌خانی دیگر ملی‌پوش تیم فوتبال امید هم بر ادامه راه شهید بزرگوار تأکید کرد: «من خودم در خانواده شهدا بزرگ شده‌ام. پدربزرگم شهید شد و پدرم جانباز است. می‌دانم که چه سختی‌هایی را متحمل شده‌اند. آن‌ها جانفشانی‌های زیادی انجام داده‌اند تا ما امنیت داشته باشیم. وقتی این خبر را شنیدیم، بسیار ناراحت شدیم. کمترین کاری که می‌توانستیم انجام دهیم، یاد کردن از ایشان در تمرین روز گذشته بود. سردار سلیمانی در قلب همه مردم ایران بود و امیدوارم بتوانیم راه این شهدا را ادامه دهیم، چراکه امنیت کنونی را مدیون آن‌ها هستیم.»

با رویش «قاسم سلیمانی»‌ها چه می‌خواهند بکنند؟
در حاشیه مراسم دیروز، مسئولان و مدیران ورزشی هم مانند سایر اعضای جامعه ورزش به محکومیت جنایت دولت تروریست امریکا پرداختند. محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته پارالمپیک در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، این شهید بزرگوار را مالک اشتر زمان دانست: «داغ شهادت سردار سلیمانی داغی است که با اشک هم تسکین پیدا نمی‌کند و خوشحالم که این سردار بزرگوار اینگونه به فیض شهادت نائل آمدند. او در خور این شهادت بود. سردار سپهبد سلیمانی برای مقام معظم رهبری مانند مالک اشتر بود. خوشحالم که امروز قاسم سلیمانی‌ها بیدار شدند و قدم در راه وی خواهند گذاشت.»

سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک نیز معتقد است شهادت حاج قاسم سلیمانی ریشه دشمنان را خواهد کند: «دشمن فکر می‌کرد با شهادت سردار سلیمانی قائله پایان یافته، اما غافل از اینکه تازه آغاز شده است. این جریان تحول جدیدی در داخل ایجاد کرده و باعث انسجام و گسترش شعله‌های انقلاب می‌شود. این جریان امید ایجاد می‌کند مبنی بر اینکه دنیای اسلام دارای وحدت درونی است. هر شخصیت برجسته‌ای که بعد از انقلاب شهید شده، موج جدیدی را ایجاد کرده است؛ یادمان هست استاد مطهری زمانی که شهید شد یک جریان وفاق و همدلی شکل گرفت. در جریان شهادت بهشتی، رجایی، باهنر و صیاد موج جدیدی ایجاد شد که این موج قطعاً ریشه دشمنان را خواهد کند.»

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش هم در واکنش به شهادت سردار سلیمانی به ستایش از این شهید بزرگوار پرداخت: «سپاه قدس به فرماندهی شهید سلیمانی سبب شد تقریباً منطقه از وجود این گروه‌های خشونت‌طلب پاک شود. تفکر حاج قاسم سلیمانی یک تفکر و ایدئولوژی است که امروز باعث رویش‌های بسیاری خواهد شد و حاج قاسم‌های زیادی در حال به‌وجود آمدن و تربیت شدن هستند و یقین داشته باشید این شرایط به وجود آمده موجب انسجام و وحدت مردم می‌شو‌د. مطمئناً معادلات سیاسی منطقه و خاورمیانه در آینده به نفع حرکت مقاومت رقم خواهد خورد و خیلی دور نیست این حرکتی که به دستور ترامپ انجام شد، برایش تاوان بدهند. ملت ما انتقام سختی خواهد گرفت.»

وزیر ورزش در پایان از نامگذاری رویداد‌های ورزشی با نام سردار سلیمانی خبر داد: «فدراسیون‌ها تعدادی از رویداد‌های بین‌المللی را به نام این شهید نامگذاری کردند و امیدوارم بتوانیم مسابقات بیشتری را به نام او و با هدف گسترش تفکرات ارزشی این شهید بزرگوار برگزار کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار