کد خبر: 830361
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
قانون‌گذاران جمهوري‌خواه در مجلس نمايندگان و سناي امريكا در حال تهيه طرحي هستند تا قطعنامه اخير شوراي امنيت سازمان ملل عليه اسرائيل را محكوم كنند.
به گزارش پرس تي وي، اين طرح نشان‌دهنده نفوذ قدرتمند لابي صهيونيستي در كنگره و يا‌دآور حمايت گسترده از رژيم اسرائيل در نهادهاي سياسي امريكا است. جري موران، سناتور جمهوريخواه ايالت كانزاس امريكا، روز جمعه گفت: وي روز سه‌شنبه قطعنامه‌اي در حمايت از اسرائيل و محكوميت قطعنامۀ اخير شوراي امنيت سازمان ملل به مجلس سنا ارائه خواهد داد. موران در بيانيه‌اي اعلام كرد: «در هشت سال اخير، دولت باراك اوباما (رئيس‌جمهور امريكا) وقتي بحث همكاري با نزديك ترين متحدمان در خاورميانه مطرح مي‌شود، يك سلسله از تصميمات گمراه‌كننده و پرهياهو اتخاذ كرده است. » موران افزود: «وي متعهد به همكاري با جمهوريخواهان و دموكرات‌ها است تا اطمينان دهد آنها در كنار اسرائيل ايستاده‌ا‌ند و نمي‌توان از سازمان ملل به‌عنوان اهرمي براي لطمه‌زدن به ملت ما و متحدان‌مان بهره‌برداري كرد.» در همين حال، دنيس راس، نماينده جمهوريخواه ايالت فلوريدا در مجلس نمايندگان امريكا نيز روز جمعه گفت وي قطعنامه‌اي براي ارائه به مجلس نمايندگان تدوين كرده است تا «اقدامات ضد اسرائيلي» باراك اوباما و سازمان ملل را محكوم كند. هنوز مشخص نشده است كه مجلس نمايندگان و سنا چه روزي دربارۀ اين قطعنامه‌ها رأي‌گيري خواهند كرد.

برخي قانون‌گذاران جمهوريخواه همچنين تهديد كرده‌اند سال آينده قانوني را تصويب خواهند كرد كه كمك‌هاي مالي امريكا به سازمان ملل را قطع كند. شوراي امنيت سازمان ملل جمعه گذشته قطعنامه توقف فوري فعاليت‌هاي شهرك‌سازي رژيم صهيونيستي در اراضي اشغالي فلسطينيان را با 14 رأي موافق و يك رأي ممتنعِ امريكا تصويب كرد. بر اساس اين قطعنامه، رژيم صهيونيستي ملزم شده است «فوراً و به‌طور كامل همۀ فعاليت‌هاي شهرك‌سازي در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين، از جمله قدس شرقي را متوقف كند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
همچه نظری باید به دنیا مخابره شود اگر رای کنکره به شورای امنیت بجربد باید فاتحه آن شورای امنییت را خواند با این کار به دنیا سابت می شود باید فکر جمع کردن نیروهای شورای امنیت بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار