کد خبر: 1237541
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا سه‌شنبه گفت که موافقت کرده است تا مذاکرات دولت این کشور با آمریکا هفته جاری از سرگرفته شود.

جوان آنلاین: مادورو در سخنانی تلویزیونی اظهار کرد که گفت‌وگو با آمریکا یک مساله «فوری» است و موافقت کرد که این مذاکرات از روز چهارشنبه از سرگرفته شود.

رئیس جمهور ونزوئلا افزود: در ۲ ماه متوالی پیشنهادی از دولت آمریکا گرفتم تا گفت‌وگوهای مستقیم (میان ۲ کشور) از سرگرفته شود.

مادورو در حالی این خبر را اعلام کرد که قرار است ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد) انتخابات ریاست جمهوری در این کشور آمریکای لاتین برگزار شود.

بر اساس گزارش‌ها، مادورو و ۹ نامزد دیگر برای حضور در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند. هشت تن از نامزدها از جمله مادورو متعهد شده‌اند که «اراده مردم را آنگونه که از طریق رای بیان می‌شود» و نتایج انتخابات را که توسط شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام خواهد شد، به رسمیت بشناسند.

توافقنامه به رسمیت شناختن نتایج انتخابات ریاست جمهوری توسط ادموندو گونزالس نامزد راست افراطی پلتفرم متحد و انریکه ماکز نامزد حزب سنتادوس امضا نشد.

دولت مادورو و اپوزیسیون ونزوئلا سال گذشته توافق کردند که در سال ۲۰۲۴ انتخاباتی آزاد و منصفانه با حضور ناظران بین‌المللی برگزار کنند.

آمریکا در واکنش به این توافق بخشی از تحریم‌های خود را علیه ونزوئلا کاهش داد. اما جلوگیری از حضور ماریا کورینا ماچادو مهمترین نامزد اپوزیسیون در انتخابات باعث شد که واشنگتن تحریم‌ها را باز گرداند.

این سومین بار است که مادورو برای دوره ۶ ساله ریاست جمهوری ونزوئلا نامزد می‌شود. آمریکا و اروپا پیروزی وی در انتخابات ۲۰۱۸ را به رسمیت نشناخته و تحریم‌هایی علیه ونزوئلا وضع کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار