کد خبر: 1236277
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۰
ماهانه ۳۰ هزار قرص نان در مناطقی، چون کوی شهید چمران، شریعتی یک و دو، قلعه‌چنان و اسلام‌آباد شرقی و غربی توزیع می‌کنیم. همچنین با تحت پوشش قرار دادن ۵۰ خانواده در اسلام‌آباد شرقی و غربی به طور مستمر در حال رسیدگی به وضع و مشکلات آن‌ها هستیم
محمد‌رضا هاديلو

جوان آنلاین: رفع مشکلات مختلف مناطق کم برخوردار یا حاشیه شهر‌ها به همت گروه‌های جهادی در سال‌های اخیر شتاب گرفته است. جهادگرانی که در کف جامعه هستند و با دلسوزی، هر کمبود و کاستی را مرتفع و راه را برای شکوفایی و پیشرفت مناطق محروم باز می‌کنند. فعالیت گروه‌های جهادی پس از فرمان گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری فعال‌تر و پویاتر شده و حالا حضور جهادگران در خنثی‌سازی بحران‌ها بسیار تأثیرگذار است. گروه‌های جهادی علاوه بر ساخت و ساز و فعالیت‌های عمرانی برای نوسازی و تعمیر و بازسازی مدارس و منازل و مساجد هم پا پیش گذاشته و در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی برای کمک به تربیت انسان‌های خودساخته، مباحث بهداشت و درمان را هم در دستور کار دارند. همچنین توانمندسازی خانواده‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از ضعف شرایط اقتصادی و معیشتی از دیگر اقدامات مؤثر این گروه‌های سازندگی است. 

گروه‌های جهادی این روز‌ها در اغلب جبهه‌ها فعال بوده و با تخصصی که دارند در حال خدمت رسانی به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر هستند. در استان خوزستان بیشتر گروه‌های جهادی از بستر مسجد و بسیج برخاسته‌اند که با نیتی خیر به مردم کمک می‌کنند. 
«کارون» در همسایگی اهواز یکی از شهرستان‌های استان خوزستان به شمار می‌آید که افراد بی‌بضاعتی را در خود جای داده است. خانواده‌های کم برخورداری که نیاز به کمک رسانی دارند و در این میان گروه‌های جهادی با تلاشی بی‌نظیر در حال خدمت‌رسانی به این مردم در تمام عرصه‌ها و زمینه‌ها هستند. 
یکی از چهره‌های فعال در زمینه کار‌های انقلابی و جهادی، امیر نواصر است که در شهر کوت عبدالله به عنوان مرکز شهرستان کارون اقدامات بسیار مؤثری داشته است؛ کسی که بچه مسجدی بودن و فعالیت در بسیج را رمز موفقیت خود در زندگی می‌داند. 

 همه چیز از مسجد شروع شد
امیر متولد ۱۳۷۰ است ولی از کودکی با مسجد و بسیج انس گرفته است و همین ارتباط را بهترین دلیل برای عاقبت بخیری خود در زندگی عنوان می‌کند. 
به گفته خودش، خانواده و پدر و مادر مشوقش بوده‌اند و بعد‌ها که متأهل شده است، همسرش به عنوان بهترین همراه برای اجرای برنامه‌های خیریه ایفای نقش می‌کند. 
این راه نیک و مسیر خدایی در حال انتقال به فرزندانش است. پسر هشت ساله آن‌ها در مواکب این گروه جهادی به عنوان کوچک‌ترین خادم نسبت به توزیع آب و چای اقدام می‌کند. 
او معتقد است به برکت فعالیت در بسیج و حضور در مسجد راه درست را پیدا کرده و همواره خداوند متعال را شاکر است که چنین توفیقی به او عنایت کرده تا به افراد کم برخوردار و نیازمند کمک کند. 

 خدمتگزاری پسر ۸ ساله
این خیراندیش عضو گروه جهادی «منتظران ظهور» شهرستان کوت عبدالله می‌گوید: «پسر هشت ساله‌ام از هم‌اکنون در کنارمان حضور دارد تا او هم مسیر حرکتی را برای کمک به همنوعان خود یاد بگیرد. او حتی در ایام فاطمیه و غدیر در موکب گروه جهادی آب و چای توزیع می‌کند.»
نواصر با اشاره به فعالیت حدود ۱۱ ساله خود در زمینه کار‌های جهادی، همسرش را بهترین همراه برای انجام اقدامات خیرخواهانه می‌داند و می‌افزاید: «ماهانه ۳۰ هزار قرص نان در مناطقی، چون کوی شهید چمران، شریعتی یک و دو، قلعه‌چنان و اسلام‌آباد شرقی و غربی توزیع می‌کنیم. همچنین با تحت پوشش قرار دادن ۵۰ خانواده در اسلام‌آباد شرقی و غربی به طور مستمر در حال رسیدگی به وضع و مشکلات آن‌ها هستیم.»
او با اشاره به همکاری خیران با این گروه جهادی ادامه می‌دهد: «در فصل تابستان سرویس و گازگیری کولر گازی‌ها انجام می‌شود که سال گذشته این خدمت برای ۵۰۰ خانوار در شوش، کارون، دزفول، سوسنگرد، خرمشهر و آبادان انجام شد و برای تابستان امسال هم برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.»
این عضو گروه جهادی منتظران ظهور شهرستان کارون، تعداد کادر اصلی گروه را ۲۰ نفر عنوان می‌کند و توضیح می‌دهد: «در کنار اعضای ثابت گروه، بیش از ۲۰۰ نفر متخصص در رشته‌های مختلف همراه ما هستند که۵۰ نفر استادکار در رشته‌هایی، چون بنایی، لوله‌کشی، برق‌کاری، جوشکاری، استادکار و تعمیرکار یخچال به عنوان زیرمجموعه گروه جهادی، کار‌های فنی و عمرانی را برای افراد کم‌برخوردار و نیازمند انجام می‌دهند.»
به گفته این بسیجی فعال، جوانان و بسیجیان تحصیلکرده زیادی هستند که به صورت موردی با گروه همکاری و همراهی می‌کنند و در مناسبات خاص و بسته به نیاز‌ها وارد میدان می‌شوند. 
نواصر با اشاره به اینکه سرویس و تعمیر بخاری و آبگرمکن در سال‌جاری همچون سال‌های قبل انجام می‌شود، تأکید می‌کند: «توزیع بسته‌های غذایی، نان، مواد پروتئینی، لوازم بهداشتی و همچنین تعمیرات منازل، احداث سرویس‌های بهداشتی و چشمه‌های حمام از دیگر اقدامات این گروه جهادی است.»
این جهادگر گریزی به دوران سخت کرونا هم می‌زند و می‌گوید: «در آن روز‌ها که مردم در فشار بودند و برخی اقلام نایاب شده بود هزار ماسک را در این گروه جهادی تولید کردیم و به دست مردم رساندیم. همچنین در مناسبت‌های مهم از جمله ایام محرم و فاطمیه، ماسک‌ها را به صورت رایگان بین مساجد و حسینیه‌ها توزیع می‌کردیم تا شرکت کنندگان در مراسم از آن استفاده کنند.»
این عضو گروه جهادی منتظران ظهور با اشاره به اینکه از بچگی در مسجد حضور داشته و در بسیج آموزش‌های زیادی دیده است، یادآور می‌شود: «وقتی کم سن و سال بودم با مشاهده افراد نیازمند مثلاً زنی که زباله‌گرد بود، خیلی متأثر می‌شدم. همیشه مربی‌ام می‌گفت با همکاری خانواده‌های خود هزینه‌ای را برای تهیه بسته‌های غذایی برای مردم نیازمند صرف کنید که من این کار را شروع کردم و با دیدن خوشحالی آن‌ها از دریافت کمک‌ها تشویق شدم این کار را بیشتر کنم و نهایتاً به تشکیل گروه جهادی انجامید.»

 افزایش خدمات گروه‌های جهادی 
نواصر با اشاره به اینکه اعضای خانواده همواره برای انجام این کار اشتیاق مرا دوچندان می‌کردند، می‌گوید: «با تماس بعضی از خانواده‌های کم برخوردار یا موقع سرکشی که وضعیت زندگی آن‌ها را می‌بینم، خیلی متأثر می‌شوم. حتی به دیگر اعضای گروه اعلام کردم دیگر برای سرکشی آن‌ها را همراهی نمی‌کنم، چون از موارد مختلف مثلاً اینکه یک زن سرپرست خانوار با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کند، دلم به درد می‌آید.»
او ادامه می‌دهد: «یک بار با چند گروه جهادی به روستا‌های شهرستان دزفول رفتیم که تایر خودرو حین حرکت پنچر شد و امکان بروز تصادف خطرناکی وجود داشت، ولی به برکت کمک به نیازمندان همه چیز ختم به خیر شد.»
این عضو گروه جهادی منتظران ظهور با اشاره به اینکه یک فرد خیرخواه به نام «غلامرضا انباردار» حجم عظیمی از پشتیبانی گروه جهادی را انجام داده و با حمایت این فرد، کمک‌رسانی گروه رونق پیدا کرده است، می‌گوید: «از انجام این اقدامات احساس خیلی خوبی دارم. جهادگران از جان و دل مایه می‌گذارند و برای کمک به هموطنان و خانواده‌ها و مناطق کم برخوردار از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، اما حمایت از این جوانان بسیجی و خواهران و برادران بی‌ادعا می‌تواند سرعت خدمات‌رسانی‌ها را افزایش دهد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار