کد خبر: 1237514
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
مقامات محلی روسیه اعلام کردند که در پی حمله ارتش اوکراین به منطقه بلگورود، دست‌کم ۷ نفر زخمی شدند.

جوان آنلاین: «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه «بلگورد» فرماندار بلگورود اعلام کرد که بر اثر حمله نیروهای مسلح اوکراین به منطقه بلگورود، هفت غیرنظامی از جمله یک کودک زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه نیز دیروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی ارتش این کشور ۲ پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه بلگورود رهگیری و منهدم کردند.

پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه، از ساقط کردن ۳ پهپاد اوکراینی در منطقه بلگورود خبر داده بود.

حملات پهپادی و موشکی ارتش اوکراین در عمق خاک اوکراین در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تشدید شده است؛ حملاتی که مقامات روسیه آن را «تروریستی» می‌دانند، «چون مستقیم و عامدانه غیرنظامیان هدف قرار داده می‌شوند.».

در تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین در عرصه سیاسی نیز دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که کشورش برای هرگونه مذاکره جهت حل و فصل مساله اوکراین آماده است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه سپس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه برای مذاکرات با اوکراین از طریق میانجیگران آماده است؟ گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بارها اعلام کرده است که برای هرگونه ارتباطات و گفتگو برای دستیابی به اهداف تعیین شده آماده است.

سخنگوی کاخ کرملین درباره تقویت حضور نظامیان اوکراین در مرز بلاروس نیز افزود: البته این وضعیت نه تنها برای مینسک، بلکه برای مسکو نیز نگران کننده و تحریک آمیز است.

گفتنی است که «پاول موراوینکو» رئیس ستادکل ارتش بلاروس و معاون اول وزیر دفاع ساعاتی پیش اعلام کرد که ارتش این کشور برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی آموزش دیده است و در صورت تهدید حاکمیت، آماده استفاده از آن خواهد بود.

موراوینکو در گفتگویی تلویزیونی دراین‌باره گفت «یکی از آخرین استدلال‌ها و ایده‌هایی که به عنوان عامل بازدارنده (در برابر تجاوز علیه بلاروس) عمل می‌کند، بازگشت سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک به خاک کشورمان است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار