کد خبر: 1237543
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
«شلدون وایت‌هاوس» سناتور دموکرات با ابراز نگرانی و «وحشت» از عملکرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ خواستار اطلاع‌رسانی درباره وضعیت جسمانی وی شد.

جوان آنلاین: این سناتور ایالت رودآیلند در مصاحبه‌ای با شبکه WPRI که دوشنبه شب پخش شد، گفت که او نیز «مثل بسیاری دیگر از مردم» آمریکا از عملکرد بایدن در مناظره با رقیب جمهوریخواهش «بسیار وحشت‌زده» شد.

وایت‌هاوس افزود: مردم می‌خواهند مطمئن شوند که آیا ستاد انتخاباتی وی آماده حرکت به جلو و پیروزی است، و اینکه آیا رئیس جمهور و تیمش درباره وضعیت جسمانی وی صادق هستند و یا اینکه وی در یک وضعیت غیرمتعارف قرار گرفته بود.

بایدن و ترامپ روز جمعه اولین مناظره انتخاباتی خود را برگزار کردند. بایدن در این مناظره به لکنت افتاد، بیش از اندازه مکث می‌کرد و نتوانست در تمام طول مدت این مناظره به وضوح افکار خود را بیان کند.

اکنون سیاستمداران و روزنامه‌نگاران آمریکایی این احتمال را مطرح می‌کنند که ممکن است دموکرات‌ها بایدن را کنار گذاشته و نامزد دیگری را جایگزین وی کنند اما این موضوع در عمل بسیار دشوار خواهد بود چرا که بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها پیروز شده است.

شورای سردبیری نیویورک تایمز نیز در سرمقاله این نشریه آمریکایی در توصیه‌ای به رئیس جمهور آمریکا، نوشت: بهترین خدمتی که جو بایدن در حال حاضر می‌تواند برای مردم این کشور انجام دهد، انصراف از ادامه رقابت‌ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است.

بایدن ۸۱ ساله روز جمعه از خود دفاع کرد و مدعی شد: اگر با جان و دل معتقد نبودم که می‌توان این کار را انجام بدهم بار دیگر برای ریاست جمهوری شرکت نمی‌کردم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار