کد خبر: 728404
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
معاون اقتصادي بانك مركزي با بيان اينكه يكسان‌سازي مستلزم كاهش اين شكاف نرخ رسمي و بازار است، گفت: رويه درست و صحيح براي يكسان‌سازي نرخ ارز نزديك كردن نرخ رسمي به نرخ بازار است زيرا ما در بازار آزاد فعال نيستيم و مكانيسم عرضه و تقاضا وجود دارد.
پيمان قرباني در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اين سؤال كه چرا بانك مركزي براي يكسان‌سازي نرخ ارز، نرخ رسمي را به نرخ بازار نزديك مي‌كند و برنامه‌اي براي حركت معكوس نرخ ارز به سمت نرخ رسمي ندارد، اظهارداشت: بانك مركزي در نظر دارد به نرخ ارزي برسيم كه اين نرخ متناسب با اقتضائات اقتصاد كلان و عوامل بنيادين آن باشد. وي افزود: هم‌اكنون فعاليت‌هاي بانك مركزي در قالب مركز مبادلات و نرخ ارز رسمي اعلامي توسط بانك مركزي است و مسيري كه اتخاذ شده اين است كه فاصله نرخ رسمي ارز و نرخ بازار به حداقل برسد.
معاون اقتصادي بانك مركزي با بيان اينكه يكسان‌سازي مستلزم كاهش اين شكاف نرخ رسمي و بازار است، گفت: رويه درست و صحيح براي يكسان‌سازي نرخ ارز نزديك كردن نرخ رسمي به نرخ بازار است زيرا ما در بازار آزاد فعال نيستيم، مكانيسم عرضه و تقاضا وجود دارد.
وي ادامه داد: بازار عرضه و تقاضاي واحد را نشان مي‌دهد و آنچه براي ما مهم بوده كاهش نوسان‌ها و نااطميناني در بازار ارز است، در اين مدت با گام‌هاي تدريجي در حال كاهش فاصله نرخ بازار و نرخ رسمي بوده‌ايم كه اين روند ادامه خواهد يافت. قرباني تأكيد كرد: حفظ ثبات بازار ارز از اولويت‌هاي بانك مركزي است و پيش‌زمينه هر اقدامي در اين بخش هدف ثابت بازار ارز است.
بعد از آنكه نرخ ارز 1226 تومان حذف و ارز پرداختي بانك مركزي تنها نرخ مركز مبادلات شد، گام‌هايي هر چند آرام، آهسته و پرنوسان اما مداوم در جهت كاهش فاصله اين نرخ با نرخ بازار برداشته شد. فاصله نرخ رسمي ارز و بازار از 870 تومان در مهر ماه سال 92 به
3هزار و 278 تومان رسيده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار