کد خبر: 1237973
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نجات ملوانان یک فروند شناور در امواج خروشان خلیج فارس خبر داد و گفت: ۷ سرنشین موتورلنج باری در مسیر دریایی دبی به گناوه در محدوده بندر بوشهر از خطر غرق شدن نجات یافتند.

جوان آنلاین: مصطفی حاجی رضایی عصر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اعلام هشدار دریایی سطح نارنجی در خلیج فارس اظهار داشت: با افزایش سرعت وزش باد بر روی دریا خلیج فارس مواج و متلاطم شد.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به استقرار امدادگران دریایی در بنادر استان بوشهر گفت: خدمات امدادگران برای رسیدگی به حادثه‌دیدگان با تجهیزات مدرن و پیشرفته شبانه‌روزی است

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به امدادرسانی به لنج باری در خلیج فارس تصریح کرد: با حضور به موقع شناور یدک‌کش یادگار، 7 سرنشین موتورلنج باری مضطر در مسیر دریایی خلیج فارس دبی به گناوه در محدوده بندر بوشهر از خطر غرق در میان امواج خلیج فارس نجات پیدا کردند.

حاجی رضایی با اشاره به اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر آبگرفتگی و خرابی سکان افزود: پس از آن شناور یدک‌کش یادگار به منطقه مورد نظر در خلیج فارس اعزام شد.

وی بیان کرد: شناور اعزامی پس از رسیدن به موقعیت با توجه به وضعیت آبگرفتگی لنج، آب از لنج تخلیه شد و شناور تحت کنترل قرار گرفت و سپس لنج یاد شده پس از 2.5 ساعت با یدک‌کشی در اسکله صلح‌آباد بوشهر پهلو گرفت.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به اینکه این لنج به دلیل خرابی سکان از کنترل خارج شده بود امکان برخورد با شناورهای دیگر در لنگرگاه بندر بوشهر وجود داشت با حضور شناور یدک‌کش در کمترین زمان ممکن نسبت به خارج کردن آن از کانال دسترسی بندر اقدام شد.

حاجی رضایی با اشاره به سلامت 7 دریانورد لنج یاد شده افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار در خلیج فارس باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی 1550 تماس برقرار کنند.

خلیج‌فارس تا عصر جمعه 15 تیرماه مواج است

در همین حال مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر گفت: تا عصر جمعه 15 تیرماه وزش با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی با سرعت بیش از 60 کیلومتر در ساعت خلیج فارس متلاطم و مواج است.

فرج‌الله شکوهی‌پور افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس تا سه متر را مورد اشاره قرار داد و افزود: در مدت یاد شده که خلیج فارس مواج و طوفانی است باید از از تردد دریایی به ویژه با شناور از جمله قایق در این وضعیت آب‌وهوا خودداری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار