کد خبر: 1237892
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
دفتر مدیریت معاملات خارج از بازار برق اعلام‌کرد: مجموع معاملات برق سبز تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در بورس انرژی، در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ حدود ۱۶۴ میلیون کیلووات‌ساعت با ارزش حدود ۴۸۲ میلیارد تومان و متوسط قیمت ۲۹ هزار و ۴۱۰ ریال بر کیلو وات ساعت بوده است.

جوان آنلاین: حدود ۶۱ میلیون کیلووات‌ساعت انرژی برای تحویل خردادماه ۱۴۰۳ در تابلوی سبز بورس انرژی معامله شده است که به طور متوسط مقدار ظرفیت معامله شده برای تحویل این ماه ۸۱ هزار و ۶۹۵ کیلووات در هر ساعت در طول ماه است.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، ۶۸ هزار و ۴۱۵ کیلووات از ظرفیت مورد معامله توسط مشترکان زیرمجموعه شرکت‌های برق منطقه‌ای، ۳۷۸۶ کیلووات توسط مشترکان زیرمجموعه شرکت‌های توزیع نیروی برق و مابقی (۹۴۹۴ کیلووات) توسط شرکت‌های خرده‌فروشی خریداری شده است.

ارزش معاملات برق سبز بر اساس تحویل خردادماه حدود ۲۰۶ میلیارد تومان و متوسط قیمت معاملات ۳۳ هزار و ۸۸۷ ریال بر کیلووات‌ساعت ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، پیشتر مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که از ابتدای اجرای طرح اصلاح جریان مالی صنعت برق، شرکت توانیر به طور منظم و هفتگی ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید برق به‌حساب شرکت‌های توزیع واریز کرده و این روند ادامه خواهد داشت، خاطرنشان‌کرد: تاکنون ۳۰ میلیارد کیلووات‌ساعت برق به ارزش حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت‌های توزیع نیروی برق خریداری شده است.

برچسب ها: معاملات ، برق ، بورس انرژی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار