کد خبر: 721042
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
نيروهاي انصارالله و ارتش يمن بار ديگر با پيشروي در خاك عربستان كنترل يك پادگان نظامي را در دست گرفتند كه در اين درگيري‌ها دهها نظامي سعودي كشته شدند. همزمان با اين پيشروي‌ها قرار است دومين موشك بومي يمن با نام الزلزال نيز به زودي رونمايي شود. همچنين سازمان ملل رژيم آل سعود را به كودك كشي در يمن متهم كرد.
نيروهاي انصارالله و ارتش يمن بار ديگر با پيشروي در خاك عربستان كنترل يك پادگان نظامي را در دست گرفتند كه در اين درگيري‌ها دهها نظامي سعودي كشته شدند. همزمان با اين پيشروي‌ها قرار است دومين موشك بومي يمن با نام الزلزال نيز به زودي رونمايي شود. همچنين سازمان ملل رژيم آل سعود را به كودك كشي در يمن متهم كرد.
همزمان با حملات جنگنده‌هاي سعودي به يمن، نيروهاي ارتش و انصارالله نيز بيكار ننشسته و همچنان با حملات موشكي و خمپاره‌اي به شهرهاي جنوبي عربستان به پيشروي در عمق خاك اين كشور ادامه مي‌دهند. نيروهاي مردمي وابسته به انصارالله به همراه ارتش يمن، روز يك‌شنبه در درگيري با نيروهاي مرزباني سعودي توانستند كنترل پادگان «عين‌الحاره» در استان «عسير‌» را به دست بگيرند.  در اين پادگان 45 تانك، 55 خودروي نظامي «هامر» و تعداد زيادي ادوات نظامي به علاوه 465 موشك زمين به زمين و دوربرد به غنيمت نيروهاي يمني درآمده است. در اين عمليات 50 نظامي سعودي كشته و بيش از 40 نفر ديگر به اسارت درآمده‌اند. همچنين نيروهاي يمني يك خودروي نظامي سعودي را حين گشت‌زني در مناطق مرزي يمن مورد هدف قرار دادند كه طي آن يك نظامي عربستاني كشته و هفت تن ديگر زخمي شدند.

  موشك‌هاي الزلزال در راه است

چند روز از رونمايي موشك‌هاي «النجم الثاقب» نگذشته بود كه منابع نظامي يمن روز يك‌شنبه اعلام كردند سامانه موشكي «الزلزال‌» نيز كه يك موشك بومي با قدرت تخريب بالا است، به زودي عملياتي مي‌شود. اين درحالي است كه سرهنگ «عبدالمجيد الشامي»، فرمانده ارتش يمن روز شنبه اعلام كرد سامانه موشكي يمن آماده هدف‌گيري پايگاه‌هاي آل سعود در سراسر عربستان است.

  جنايات عربستان عليه كودكان يمن «‌غيرقابل وصف‌» است

سازمان ملل عربستان را به ارتكاب جنايات هولناك عليه كودكان يمني متهم و تأكيد كرد: عربستان دست به كشتاري غيرقابل وصف در حق اين كودكان مي‌زند. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري يمني سبأ، عاصم البلوندي، عضو دفتر سازمان ملل در يمن روز يك‌شنبه گفت: «بمباران جنگنده‌هاي عربستان باعث كشته شدن صدها كودك يمني در خانه، مدرسه يا خيابان‌ها شده است و گزارش‌ها نشان مي‌دهد در حملات شبانه رژيم آل سعود به يمن، شهروندان بي‌دفاع و به ويژه كودكان يمني هدف قرار مي‌گيرند.» وي افزود: «شواهد حاكي از آن است كه نيروهاي نظامي عربستان از جنگ‌افزارهاي نظامي و نامناسبي استفاده مي‌كنند كه باعث كشته شدن يا نقص عضو تعداد بي‌شماري كودك مي‌شود.» اين مسئول سازمان ملل عنوان داشت: «دفتر سازمان ملل تمامي اسنادي كه جنايات عربستان را ثابت مي‌كند به دفتر دبيركل سازمان و ساير سازمان‌هاي بين‌المللي ارسال كرده است.» همچنين سازمان ديد‌ه‌بان حقوق بشر شواهد و مدارك تازه‌اي را منتشر كرده كه نشان مي‌دهد عربستان و متحدانش در حملات هوايي خود به يمن همچنان از بمب‌هاي خوشه‌اي استفاده مي‌كنند. اين سازمان در گزارش تازه خود با اشاره به ممنوعيت بين‌المللي بمب‌هاي خوشه‌اي بار ديگر از عربستان خواسته براي پيشگيري از آسيب رساندن به غيرنظاميان استفاده از اين نوع سلاح را متوقف كند.

  موافقت مشروط انصارالله با اجراي قطعنامه شوراي امنيت

درحالي كه انصارالله يمن پيش‌تر مخالفت خود را با قطعنامه ضد يمني شوراي امنيت سازمان ملل اعلام كرده بود اما ديروز منابع آگاه يمني اعلام كردند انصارالله موافقت مشروط خود را با اجراي قطعنامه 2216 شوراي امنيت اعلام كرده است. منابع سياسي آگاه در رياض اعلام كردند نمايندگان انصارالله كه از چند روز پيش در مسقط به سر مي‌برند موافقت مشروط خود را با اجراي قطعنامه 2216 شوراي امنيت درباره يمن اعلام و تأكيد كرده‌اند در مقابل دستيابي به عفو عمومي و تضمين‌هايي مبني بر عدم پيگرد قضايي، محاكمه يا مجازات به دليل رخدادهاي خشونت‌آميز اخير با اين قطعنامه موافقت مي‌كنند.

  موضع گستاخانه رياض و قاهره عليه ايران

عادل الجبير، وزيرخارجه عربستان در نشست خبري با وزيرخارجه مصر بار ديگر ايران را به مداخله در امور كشورهاي منطقه متهم كردند. وزير امور خارجه مصر با دفاع از امنيت كشورهاي خليج فارس مدعي شد: «اميدواريم مشكلي در اين زمينه پيش نيايد اما در صورت بروز هرگونه مشكلي مصر قدرتمند است و به هر تلاشي براي صدمه زدن به كشورهاي عربي با قاطعيت پاسخ مي‌دهد. ما مي‌توانيم امنيت ملي خود و كشورهاي عربي را تأمين كنيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار