کد خبر: 720360
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
با گذشت دو ماه از تجاوز سنگين و گسترده عربستان سعودي عليه يمن، نيروهاي دولتي و مردمي اين كشور نه تنها هيچ ضعفي از خود نشان نداده‌اند بلكه در چند روز گذشته حملات زميني خود عليه مواضع نظاميان آل‌سعود در منطقه مرزي دو كشور را افزايش داده‌اند و توانسته‌اند ضربات مهلكي بر آنها وارد كنند.
با گذشت دو ماه از تجاوز سنگين و گسترده عربستان سعودي عليه يمن، نيروهاي دولتي و مردمي اين كشور نه تنها هيچ ضعفي از خود نشان نداده‌اند بلكه در چند روز گذشته حملات زميني خود عليه مواضع نظاميان آل‌سعود در منطقه مرزي دو كشور را افزايش داده‌اند و توانسته‌اند ضربات مهلكي بر آنها وارد كنند.
دوشنبه شب و روز سه شنبه نيروهاي يمني در واكنش به ادامه تجاوز آل‌سعود مناطق مرزي عربستان را هدف حملات غافلگيرانه خود قرار دادند. بنابر گزارش‌ها، ارتش و كميته‌هاي مردمي حامي انصارالله مواضع نظاميان عربستان را در عين الحاره، خوبه و الجابري با ده‌ها موشك هدف قرار دادند. به گزارش الميادين، ارتش يمن و كميته‌هاي مردمي بر كوه‌هاي الام بي‌سي عربستان تسلط يافته و يك خودروي نظامي سعودي را آتش زدند. بر اساس اين گزارش، در كمين ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن در مرزهاي دو كشور بيش از 10 سرباز سعودي كشته شدند. در همين حال، رزمندگان انصارالله دو پايگاه نظامي ديگر در شمال عربستان را به كنترل خود درآوردند. شبكه تلويزيوني المسيره گزارش داد، رزمندگان انصارالله بر پايگاه نظامي تويلق در استان جيزان مسلط شدند و چهار خودروي زرهي و دو وسيله نقليه ارتش عربستان را نيز منهدم كردند. همچنين اين نيروها پايگاه المخروق را در استان نجران به كنترل خود درآوردند. الميادين گزارش داد، بر اثر اين حملات، گارد مرزي عربستان 20 كيلومتر در خاك اين كشور عقب نشيني كرد و همچنين گزارش‌هاي تأييد نشده حاكي از آن بود كه ده‌ها نظامي عربستان به اسارت انصارالله درآمده‌اند.  از سوي ديگر، جنگنده‌هاي سعودي يك مركز بهداشت و مدرسه عمر بن عبد العزيز را در شهرستان بكيل اليمر واقع در حجه هدف قرار دادند و شبكه ارتباطي شهرستان حيران در اين استان را بمباران كردند. جنگنده‌هاي سعودي همچنين در استان عمران، مدرسه النهضه را در شهرستان العشيه واقع در استان عمران در شمال يمن هدف قرار دادند. شبكه خبري المنار گزارش داد بر اثر حمله جنگنده‌هاي سعودي به منطقه «‌جبل صبر‌» واقع در استان تعز، 9 تن از جمله سه زن و دو كودك به شهادت رسيدند.

   خطر گرسنگي در يمن

شبكه «هشدار زود نسبت به گرسنگي» در گزارشي پيش‌بيني كرد كه يمن با فرا رسيدن ماه نوامبر آتي به وضعيت فوق‌العاده برسد و اين بدين معناست كه دست‌كم يك خانواده از پنج خانواده با شكاف‌هايي در مصرف مواجه خواهد شد كه سوءتغذيه بسيار شديد يا افزايش بالاي ميانگين فوت از اين امر نشئت خواهد گرفت. اين شبكه اعلام كرد درگيري‌ها و محاصره دريايي دنباله‌دار مانع از واردات غذا و سوخت مي‌شود كه اين مسئله به افزايش قيمت‌ها مي‌انجامد. از سوي ديگر اتحاديه بين‌المللي جمعيت‌هاي صليب‌سرخ و هلال‌احمر در گزارشي اعلام كرد درگيري‌ها در يمن به كشته شدن 1820 تن و زخمي شدن 7330 تن انجاميده است و بيش از نيم‌ميليون تن از خانه و كاشانه خود آواره شده‌اند. دفتر هماهنگي امور انساني سازمان ملل نيز اعلام كرد تخريب گسترده‌اي در زيرساخت‌هاي غيرنظامي صورت گرفته است. صندوق حمايت از كودكان سازمان ملل نيز تأكيد كرد به دليل درگيري‌ها و حملات ده‌ها مدرسه آسيب ديده است.

   ايران كاردار عربستان در تهران را فرا خواند

در پي اصابت دو راكت شليك شده توسط هواپيماهاي ائتلاف تحت رهبري عربستان، به نزديكي سفارتخانه كشورمان در صنعا كاردار سفارت عربستان در تهران شامگاه روز دوشنبه به وزارت امور خارجه فرا خوانده شد و اعتراض شديد كشورمان به وي ابلاغ گرديد. در اين ملاقات در مورد عواقب بي‌توجهي به مسئوليت‌هاي بين‌المللي عربستان و ساير كشورهاي درگير در جنگ عليه يمن‌، نسبت به مصونيت و امنيت ديپلمات‌ها و اماكن ديپلماتيك كشورمان هشدار داده شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
0
0
و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه و ......
فتبارک الله احسن الخالقین (آیه 14 سوره مومن)

سوره بقره ، آيات 190 تا 195

190- و قتلوا فى سبيل اللّه الذّين يقتلونكم و لا تعتدوا ان اللّه لا يحب المعتدين

191- و اقتلوهم حيث ثقفتموهم و اخرجوهم من حيث اخرجوكم و الفتنه اشد من القتل و لا تقتلوهم عند المسجد الحرام حتى يقتلوكم فيه فان قتلوكم فاقتلوهم كذلك جزاء الكافرين

192- فان انتهوا فان اللّه غفور رحيم

193- و قتلوهم حتى لا تكون فتنه و يكون الدين لله فان انتهوا فلا عدون الا على الظلمين

194- الشهر الحرام بالشهر الحرام و الحرمت قصاص فمن اعتدى عليكم فاعتدوا عليه بمثل ما اعتدى عليكم و اتقوا اللّه و اعلموا ان اللّه مع المتقين

خدا قوت .
یا علی مددی .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار